کسب مدال مسابقات جهانی برنامه نویسی توسط دانشجویان دانشگاه شریف

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، تیم دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف متشکل از محمدمهدی شکری، سید پارسا میرطاهری و علی بهجتی پس از 18 سال پیروز شدند در مسابقات جهانی برنامه نویسی دانشجویی (ICPC) رتبه 9 و مدال برنز اول این مسابقات را کسب نمایند.

کسب مدال مسابقات جهانی برنامه نویسی توسط دانشجویان دانشگاه شریف

همچنین این تیم پیروز شد در صدر تیم های غرب آسیا قرار گیرد و عنوان قهرمانی منطقه را به خود اختصاص دهد.

مسابقات دنیای برنامه نویسی دانشجویی ICPC معتبرترین مسابقه برنامه نویسی در سطح دنیا و به عنوان المپیک برنامه نویسان شناخته می گردد. مرحله نهایی مسابقه دنیای سال جاری در روزهای 11 تا 16 فروردین 98 در کشور پرتغال برگزار گردید و 135 تیم برتر دنیا پس از طی رقابت های منطقه ای از بین بیش از 17 هزار تیم از 3 هزار و 200 دانشگاه به این مسابقه راه پیدا نموده بودند.

در مرحله نهایی این مسابقات، تیم دانشگاه صنعتی شریف پیروز شد با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی چون دانشگاه های پرینستون، هاروارد، آکسفورد، سن پترزبورگ، استنفورد و CMU به جمع 10 تیم برتر بپیوندد و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

دکتر حمید ضرابی زاده عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف به عنوان سرپرست و مربی تیم و امیر کیوان محتشمی از اعضای تیم سال گذشته به عنوان مربی دوم، این تیم را همراهی کردند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18057

به "کسب مدال مسابقات جهانی برنامه نویسی توسط دانشجویان دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب مدال مسابقات جهانی برنامه نویسی توسط دانشجویان دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید