شریف در جمع 10 تیم برتر مسابقات جهانی برنامه نویسی

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - دانشجویان دانشگاه شریف پس از 18سال پیروز به کسب مدال در مسابقات جهانی ICPC شده و با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمندی همچون دانشگاه های پرینستون، هاروارد، آکسفورد و سن پترزبورگ به جمع 10 تیم برتر مسابقه پیوسته و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کردند.

شریف در جمع 10 تیم برتر مسابقات جهانی برنامه نویسی

به گزارش روز شنبه خبرنگاران از دانشگاه صنعتی شریف، تیم دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتر این دانشگاه متشکل از محمد مهدی شکری، سید پارسا میرطاهری و علی بهجتی، پس از 18 سال پیروز شدند در مسابقات دنیای ICPC، رتبه 9 و مدال برنز اول این مسابقات را کسب نمایند. همچنین این تیم پیروز شد در صدر تیم های غرب آسیا قرار گیرد و عنوان قهرمانی منطقه را به خود اختصاص دهد.

مسابقات دنیای برنامه نویسی دانشجویی ICPC معتبرترین مسابقه برنامه نویسی در سطح دنیا و به عنوان المپیک برنامه نویسان شناخته می گردد. مرحله نهایی مسابقه دنیای امسال از 11 فروردین و به مدت شش روز 1398 در کشور پرتغال برگزار گردید و 135 تیم برتر دنیا پس از طی رقابت های منطقه ای از بین بیش از 17 هزار تیم از سه هزار و 200 دانشگاه مختلف به این مسابقه راه پیدا نموده بودند.

گفتنی است، حمید ضرابی زاده عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر به عنوان سرپرست و مربی تیم و امیر کیوان محتشمی از اعضای تیم سال گذشته به عنوان مربی دوم این تیم را همراهی کردند.

مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانش جویی(ICPC) هر ساله به عنوان یکی از معتبرترین مسابقات برنامه نویسی در سطح دنیا برگزار می گردد. این مسابقات در ایران به اختصار به مسابقات ای سی ام معروف است. تیم های شرکت نماینده در این مسابقات، دانشجویان دانشگاه های سرتاسر دنیا هستند. مسابقات منطقه ای غرب آسیا از سال 1378 تا کنون در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردیده است و در سال 1390 این مسابقه به میزبانی دانشگاه تهران برگزار گردید.

**9465**1601**

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18030

به "شریف در جمع 10 تیم برتر مسابقات جهانی برنامه نویسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریف در جمع 10 تیم برتر مسابقات جهانی برنامه نویسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید