شرایط مهاجرت به بلژیک : روش های مهاجرت و اخذ اقامت بلژیک

به گزارش مجله سرگرمی، بلژیک یکی از کشورهای مهاجرپذیر است. همه ساله ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت می نمایند. با ما همراه باشید تا شما را با شرایط و روش های مهاجرت به بلژیک آشنا نماییم.

شرایط مهاجرت به بلژیک : روش های مهاجرت و اخذ اقامت بلژیک

مهاجرت به بلژیک چه شرایطی دارد ؟

برای مهاجرت به بلژیک بایستی یک سری شرایط خاصی را داشته باشید که این شرایط با توجه به راهی که برای مهاجرت انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود.

از جمله شرایط عمومی که می توان برای مهاجرت به بلژیک اعلام کرد را به صورت زیر عنوان می کنیم:

  • داشتن سن قانونی که در بعضی از موارد ممکن است فرد متقاضی سن کمتر از 18 را داشته باشد که در این صورت بایستی اذن پدر و والی خود را داشته باشد.
  • ارائه گواهی مبنی بر نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی
  • ارائه کپی و اصل مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه ویزای مربوط به مهاجرت خود که ممکن از افراد ویزای کاری، تحصیلی و غیره را برای مهاجرت خود انتخاب کنند.

نکته مهمی که در مهاجرت به بلژیک وجود دارد این است که بایستی قبل از سفرتان در خصوص فرهنگ این کشور مطالعاتی را داشته باشید تا در بدو ورود خود دچار تهاجم فرهنگی نشوید و به راحتی بتوانید ارتباط برقرار کنید.

شرایط اخذ اقامت بلژیک

دلایل مهاجرت ایرانی ها به بلژیک

متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به بلژیک دلایل فراوانی دارند. از جمله مهم ترین دلایل انتخاب این کشور برای مهاجرت این است که کشور بلژیک به دلیل قرار دریافت در مرکز تجارت دنیای و بین المللی به عنوان جامعه ای پویا و فعال و زنده یکی از کشورهای فعال اقتصادی و تجاری دنیا محسوب می گردد.

شهر بروکسل به دلیل دارا بودن امکانات زندگی دانشجویی در رتبه 38 بهترین شهرهای دانشجویی دنیا قرار گرفته است.از دیگر عوامل مهم در مهاجرت ایرانی ها به کشور بلژیک می توان به پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل، تنوع زبان و فرهنگ و جذابیت های این کشور اشاره نمود.

دانشگاه های بلژیک بورسیه های دولتی و خصوصی و یاری هزینه های دانشجویی خوبی ارائه می دهند و متقاضیان فرصت تحصیل و زندگی در یکی از جذاب ترین کشورهای دنیا را خواهند داشت.

علاوه بر این دانشجویان در حین تحصیل علاوه بر زبان انگلیسی فرصت فراگیری زبان های بین المللی فرانسوی، انگلیسی، هلندی و آلمانی را خواهند داشت. دانشجویان با زندگی در این کشور امکان زندگی در باکیفیت ترین کشور دنیا را پیدا خواهند کرد.

متقاضیان با مهاجرت به بلژیک امکان رفت و آمد به شهرهای لندن، پاریس، آمستردام و شهرهای مطرح دنیا با قطار از بلژیک در کمتر از 2 ساعت را خواهند داشت.

چگونه به بلژیک مهاجرت کنیم ؟

روش های مهاجرت به بلژیک

1. مهاجرت به بلژیک به وسیله تحصیل

کشور بلژیک با دارا بودن دانشگاه های معتبر و دنیای، امکانات پزشکی، امنیت و رفاه اجتماعی و بالا بودن امید به زندگی از جمله مقاصد مهاجرت تحصیلی دنیا به شمار می آید.

کیفیت بالای آموزشی دانشگاه ها، بالا بودن استانداردهای آموزشی، اخذ پذیرش آسان و دانشگاه های معتبر در بلژیک موجب شده است تا این کشور مقصد بسیار خوبی برای مهاجران تحصیلی محسوب گردد.

متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور بلژیک را دارند، باید دارای مدرک 12 ساله دیپلم متوسطه باشند. شرکت در آزمون ورودی و دارا بودن مدرک مهارت زبان رسمی این کشور برای متقاضیان تحصیل در بلژیک الزامی می باشد.

دانشگاه های بلژیک تحصیل را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهند. نظام آموزشی بلژیک بر اساس سیستم بولونیا می باشد و طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در حدود 3 سال، مقطع کارشناسی ارشد در حدود یک تا 2 سال و مقطع دکترا در حدود 3 سال می باشد.

زبان مردم بلژیک زبان های آلمانی، هلندی و فرانسوی می باشد و بر این اساس متقاضیان باید علاوه بر مدرک مهارت زبان انگلیسی به یکی از این زبان ها نیز مسلط باشند. زبان تحصیل در دانشگاه های بلژیک زبان رسمی هلندی است. زبان آزمون های پذیرش نیز زبان هلندی می باشد.

البته بعضی از دروس در دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. زبان رسمی کشور بلژیک در بعضی شهرها و نقاط این کشور هلندی و در بعضی مناطق فرانسوی و یا آلمانی می باشد. متقاضیان تحصیل در دوره های پزشکی دانشگاه های بلژیک باید علاوه بر مدرک مهارت زبان انگلیسی به یکی از این زبان ها نیز مسلط باشند.

دارا بودن مدرک مهارت زبان انگلیسی آیلتس برای تحصیل در بلژیک الزامی است. زبان تحصیل در بعضی دانشگاه ها انگلیسی و در بعضی دیگر فرانسوی و هلندی و اسپانیایی می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در دانشگاه های کشور بلژیک فراگیری چندین زبان بین المللی برای دانشجویان می باشد.

اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

2. مهاجرت به بلژیک به وسیله کار

اگر قصد مهاجرت به بلژیک به وسیله تخصص و کار را دارید، باید سه نوع وجوز بگیرید. مجوز کاری نوع A برای تمام کارفرمایان و مشاغل عرضه شده و هیچ گونه محدودیتی برای دریافت این نوع مجوز وجود ندارد.

با این حال برای به دست آوردن چنین مجوزی باید ابتدا مجوز نوع B را دریافت کرده و 4 سال هم در این کشو مشغول به کار بوده باشید. هر چند که این چهار سال کار شما در بلژیک می تواند به طور مدام یا گسسته بوده باشد.

مدت زمان چهار سالی که در بلژیک مشغول به کار هستید باید در یک دوره 10 ساله رخ داده باشد. شاید این موضوع کمی شما را گیج کرده باشد. بنابراین ابتدا مجوز نوع A را برایتان شرح خواهیم داد.

برای کارمندان و کسانی که در زمینه های کاری دارای تخصص هستند همانند محققان، پژوهشگران و یا افرادی که در ماموریت های ویژه شرکت می کنند، این نوع مجوز دارای محدودیت هایی است.

کسانی که جزو تکنسین ها و متخصصین هستند، کسانی که مجوز نوع B را دارند و در مجموع افرادی که احتیاجی به مجوزهای کاری ندارند، نباید به سراغ مجوز نوع A بفرایند. چرا که این مجوز به آن ها داده نمی گردد.

افرادی به غیر از افراد بالا که می خواهند مجوز نوع A را دریافت کنند، باید ابتدا فرم های مربوط به این مجوز را دریافت کرده، سپس مجوز نوع B به همراه مجوز اقامت خود را هم درون پفراینده قرار دهند.

اما مجوز نوع B که در بالا به آن اشاره نمودیم، چه نوع مجوزی است ؟ در واقع نوع دیگری از مجوزهای لازم برای مهاجرت به بلژیک به وسیله کار مجوز نوع B است. این نوع مجوز به مشاغل آزاد تعلق دارد.

به دلیل اینکه این مجوز برای کارفرماهای خاصی و برای یک دوره 12ماه ارسال می شوند، بسیار آسان تر از مجوز نوع A گرفته می شوند. اگر می خواهید که یک مجوز نوع B را بگیرید، احتیاج به یک حمایت اقتصادی دارید.

هر چند که فرد متقاض دهنده باید از قبل استخدام ارگانی معین باشد و مجوز کار هم داشته باشد. تمام این مجوزها به شما این اجازه و تضمین را می دهد که بتوانید در همان شرکت در بلژیک مشغول به کار شوید. برای اقدام از این طریق برای مهاجرت به بلژیک باید یک سری تست ها بدهید و مجوزهایی را دریافت کنید.

نوع دیگری از مجوزهای کاری بلژیک نیز وجود دارد که تنها به افراد خاصی داده می گردد. دانش آموزان، اعضای خانواده سفیران و در مجموع گروه هایی که به دنبال پناهندگی هستند می توانند از این نوع مجوز کاری استفاده کنند. این مجوز ابتدا با مدت اعتبار یک ساله ارائه می گردد و پس از آن با شرایطی خاص می توانید آن را تمدید نمایید.

اخذ ویزای کار بلژیک

3. مهاجرت به بلژیک به وسیله سرمایه گذاری

از آنجایی که کشور بلژیک قطب اقتصادی اروپا بوده و از نظر اقتصادی در شرایط بسیار مطلوبی قرار گرفته است، بنابراین کسانی که به وسیله سرمایه گذاری قصد مهاجرت به بلژیک را دارند، روش آسانی را پیش روی خود خواهند دید.

کسی که در بلژیک سرمایه گذاری می کند، می تواند برای مدت 3 سال اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. دانستن زبان انگلیسی برای این کشور بسیار مهم است. هر چند که بلژیک کشوری چند ملیتی است.

از مزایای دریافت اقامت دائم این کشور، توانایی سفر و مهاجرت به بیش از 100 کشور دنیاست. با این حال اگر می خواهید که به طور رسمی تابعیت این کشور را از این طریق دریافت کنید، باید برای 7 سال سرمایه گذاری مثبت در این کشور داشته باشید.

پفراینده شما مورد آنالیز سازمان مهاجرت بلژیک قرار می گیرد و در صورت داشتن شایستگی های لازم می توانید وارد این کشور شوید. این شرایط شامل نداشتن سابقه کیفری، داشتن پس زمینه تجاری و اقتصادی مناسب و در آخر ثبت یک شرکت با پشتوانه اقتصادی خوب در این کشور است.

گزینه آخر در بیشتر برای افرادی است که عضو اتحادیه اروپا نیستند و در نتیجه باید ابتدا با یک وابستگی اقدام به مهاجرت به این کشور کنند.

سرمایه گذاری در بلژیک

4. مهاجرت به بلژیک به وسیله ازدواج

یکی از راه های قانونی برای سفر و مهاجرت به بلژیک ازدواج است. اگر شخصی با یک فردی بلژیکی یا کسی که دارای تابعیت بلژیکی است ازدواج نماید، می تواند برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهد.

همچنین در کشور بلژیک ازدواج همجنسگرایان به رسمیت شناخته شده است. کسی که برای ازدواج در بلژیک انتخاب می کند باید 3 ماه از زمان دریافت اقامت دائم او گذشته باشد یا اینکه حداقل 3 ماه تابعیت بلژیکی داشته باشد.

ویزای نوع C همان نوع ویزایی است که باید برای این نوع مهاجرت دریافت کنید. فردی که قصد ازدواج و مهاجرت به بلژیک را دارد باید بیش از 18 سال سن داشته باشد. یادتان باشد که پس از ازدواج با یک فرد بلژیکی به طور اتوماتیک تابعیت این کشور را دریافت نمی کنید و باید تمام فرایند قانونی آن را طی نمایید.

اخذ اقامت بلژیک به وسیله ازدواج

5. مهاجرت به بلژیک به وسیله تولد

به طور کلی کشورهای دنیا به منظور اعطای تابعیت بر اساس دو قانون خون و خاک عمل می کنند. بر اساس قانون خون اگر کودکی در یک کشور معین از پدر و مادری متولد گردد که دارای تابعیت آن کشور باشند، آن کودک نیز تابعیت آن کشور را اخذ می کند.

بر اساس قانون خاک اگر کودکی در خاک یک کشور معین متولد گردد، صرف نظر از تابعیت پدر و مادر، این کودک تابعیت آن کشور را بر اساس تولد در خاک آن کشور اخذ می کند. کشور بلژیک از این لحاظ بر اساس قانون خون عمل می کند.

کشورهای کانادا، آمریکا، پرتغال و برزیل بر اساس قانون خاک عمل می کنند. بر طبق قوانین اعطای تابعیت بلژیک اگر کودکی که دارای پدر و مادر بلژیک است در این کشور متولد گردد، این کودک تابعیت بلژیک را دریافت خواهد نمود.

کودکی که از پدر و مادر ازدواج نکرده در این کشور متولد می شوند، در صورتی که پدر و مادر دارای تابعیت و شهفرایندی بلژیک باشند، کودک نیز این تابعیت را دریافت خواهد نمود.

بر اساس قانون خون کودکی که در خاک بلژیک متولد گردد بر اساس تابعیت پدر و مادرش می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند. علاوه بر این اگر زن و مرد اهل بلژیک سرپرستی یک کودک زیر 18 سال را بپذیرند، این کودک می تواند تابعیت بلژیک را دریافت کند.

اخذ اقامت بلژیک به وسیله تولد

6. مهاجرت به بلژیک به وسیله کارآفرینی

متقاضیان مهاجرت به بلژیک می توانند به وسیله کارآفرینی و ارائه طرح تجاری اقتصادی خود اقامت این کشور را اخذ کنند. متقاضی باید با ارائه اسناد و گواهی های معتبر سوددهی این طرح تجاری را اثبات کند و سودآوری این طرح تجاری تا حدود 35.000 یورو در سال را ثابت کند.

به طور کلی مجوز اقامت به وسیله کارآفرینی در بلژیک در حدود 3 تا 8 ماه زمان می برد. مدت اعتبار این مجوز اقامت در حدود یک سال می باشد و متقاضی می تواند تا 3 سال این مجوز را تمدید کند و سپس مجوز اقامت دائم را اخذ کند.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 108396

به "شرایط مهاجرت به بلژیک : روش های مهاجرت و اخذ اقامت بلژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مهاجرت به بلژیک : روش های مهاجرت و اخذ اقامت بلژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید