13 خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

به گزارش مجله سرگرمی، براساس گفته های مدیران سایپا، این شرکت در نیمه دوم سال خودرو های ساینا نیوفیس، سایپا کراس کانتری، کوییک S و شاهین را به بازار عرضه خواهد کرد. ایران خودرو نیز قصد دارد رانا پلاس، دنا توربو پلاس اتومات و k 132 و k 125 را وارد بازار کند. در این میان شرکت زامیاد با خودروی فودی، سروش دیزل با واز، شرکت بهمن با دانگ فنگ آی ایکس 5، شرکت خودروسازی بم با محصولی از لیفان و مدیران خودرو با چری تیگو 8 در نیمه دوم سال وارد میدان خواهند شد.

13 خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!

خبرنگاران| صنعت خودروسازی ایران که تاریخچه آن به دهه چهل هجری شمسی بازمی شود، کار خود را در ابتدا با چهار خودروی پیکان، شاهین، ژیان و آریا آغاز کرد. اما حالا با گذشت 5 دهه، تعداد خودرو های سواری تولید داخل به بیش از 30 عدد رسیده است. حالا هم براساس گفته ها قرار است برخی از خودرو های تولیدی خودروسازان ایرانی در نیمه دوم برای نخستین بار وارد بازار شوند.

به گزارش خبرنگاران، شرکت سایپا، ایران خودرو، زامیاد، بهمن، مدیران خودرو، خودروسازی بم و سروش دیزل وعده داده اند که محصولات جدیدشان در نیمه دوم سال 99 وارد بازار خودرو خواهد شد.

براساس گفته های مدیران سایپا، این شرکت در نیمه دوم سال خودرو های ساینا نیوفیس، سایپا کراس کانتری، کوییک S و شاهین را به بازار عرضه خواهد کرد. ایران خودرو نیز قصد دارد رانا پلاس، دنا توربو پلاس اتومات و k 132 و k 125 را وارد بازار کند.

در این میان شرکت زامیاد با خودروی فودی، سروش دیزل با واز، شرکت بهمن با دانگ فنگ آی ایکس 5، شرکت خودروسازی بم با محصولی از لیفان و مدیران خودرو با چری تیگو 8 در نیمه دوم سال وارد میدان خواهند شد.

براساس گزارش ها، خودروی شاهین نخستین محصول سایپا با پلتفرم جدید SP این شرکت است که بنا به برنامه ریزی مسئولان سایپا، قرار است مبدا تمام محصولات جدید این شرکت باشد، یعنی علاوه بر نسخه سدان که شاهین است، محصولات دیگری نیز با این پلتفرم در سگمنت کراس اوور وارد بازار می شود. البته این احتمال هم وجود دارد که در آینده ای نزدیک، شرکت سایپا نسخه هاچ بک بر روی پلتفرم SP را معرفی کند.

ساینا نیوفیس با طرحی که در نمای جلو و عقب پیدا کرده بهتر از هر زمانی می تواند ماموریت خود در قبضه بازار پژو 405، تندر 90 و 206 اس دی را با موفقیت انجام دهد. ساینا نیوفیس که در دو نسخه اس و جی به دست مشتریان می رسد، به غیر از طراحی در بخش تجهیزات شرایطی بهتر از قبل دارد.

سایپا کراس کانتری خودرو جذابی است و قطعا می تواند جای خالی یک محصول مدرن و کیفی ایرانی را بین انبوهی از چینی های پرمدعا پر کند. اگر از موتور های قدرتمندی که اخیرا زمزمه تولید آن در کشور شنیده می شود (پیشرانه های 3 سیلندر، توربو و کم مصرف تیوان) احتمالا بهتر از هر خودرو چینی دیگری در این کلاس می تواند عمل کند.

کوییک S یک جانشین اقتصادی و آپشنال برای ساندرو استپ وی و همتایان چینی منتهی در رنج کیفی ایران و صنعت آن. داشبورد جدید کوییک نیوفیس که اوج کار طراحان آن است، خبر از تحولی جدی در نحوه تولید و طراحی خودرو در سایپا می دهد.

ایران خودرو تمرکز زیادی روی رانا گذاشته تا به این طریق برای خنثی کردن هدف سایپا در این بخش از بازار منسجم عمل کند. در واقع این شرکت رانا پلاس را وارد بازار کرده تا در مقابل ساینا و فیس لیفت های متعدد آن دستش خالی نباشد.

دنا توربوپلاس اتومات پرچمدار ایران خودرو است و تا پایان سال حتما تعداد کثیری از آن را در خیابان خواهیم دید. البته با توجه به اینکه نسخه دنده دستی خودرو روی محدوده قیمتی 300 میلیون تومان خرید و فروش می شود، باید منتظر بهای 350 میلیونی نسخه اتومات باشیم. عددی که هنوز 100 میلیون از چری آریزو 5 توربو ارزان تر است.

گروه صنعتی ایران خودرو به تازگی با انتشار ویدیویی از فرایند فعالیت هایش، چند نما از کراس اوور ملی خود را به نمایش گذاشته است. این محصول قرار است تا با کد K 125 پس از K 132 به بازار بیاید. البته جزییات اصلی کراس اوور ملی ایران خودرو، سال گذشته فاش و خبر رونمایی اختصاصی آن برای متخصصان و کارشناسان منتشر شد. حالا قرار است این دو خودرو در نیمه دوم امسال به بازار عرضه شوند.

سال گذشته، برخی رسانه ها اعلام کردند که k 125 کراس اوور ایران خودرو بر مبنای پلتفرم PF 1 و پژو 2008 طراحی و ساخته شده است.

از طرفی با رونمایی سدان K 132 و شباهت هایش به پژو 301، اعلام شد که ایران خودرو به صورت قانونی حق استفاده کامل از سازه PF 1 را دارد و در چند ماه قبل با تغییرات اعمال شده بر روی این سازه فرانسوی، پلتفرم ملی را برای خود آماده ساخته است.

خودروساز کوچک، اما قدیمی روسیه یعنی uaz قرار است بعد از یک وقفه طولانی واقعا در ایران به تولید برسد. اول گفتند نسخه استیشن تولید می شود، اما حالا همه حرف ها حول محور مونتاژ پیکاپ واز است. این خودرو که به تجهیزاتی نظیر گرمکن صندلی جلو، قفل دیفرانسیل، گرمکن فرمان و دو کیسه هوا مجهز است، احتمالا بهایی بالغ بر 400 میلیون تومان در ایران خواهد داشت. بررسی ها نشان می دهد واز پاتریوت خودرو به روزی نیست و در بازار های مختلف با دو پیشرانه دیزل و بنزینی عرضه می شود که پرمصرف، اما کم کشش اند. پیشرانه بنزینی واز 150 اسب بخار قدرت دارد در حالی که موتور دیزلی این خودرو با 2.2 لیتر حجم دقیقا 143 اسب بخار قدرت تولید می کند. در کاتالوگ رسمی منتشرشده از سوی سروش دیزل، جعبه دنده دستی 5 سرعته برای نسخه شاسی بلند و پیکاپ معرفی شده است.

خودروساز دولتی چین گویا بعد از ایران خودرو، شرکت فردا و پارس خودرو سومین شریکش در ایران را یافته است. بهمن جدیدترین شرکتی است که مجوز مونتاژ یکی از محصولات تازه دانگ فنگ را گرفته است. این کراس کوپه کوچک و شهری که طرح ظاهری جذابی دارد، ix 5 نام دارد و از موتوری 147 اسبی بهره می برد. این خودرو که احتمالا بین 550 تا 650 میلیون تومان قیمت خواهد داشت، در ایران با تریم متوسط عرضه خواهد شد که شش کیسه هوا، سانروف، تهویه مطبوع اتومات، کروز کنترل، رادار نقطه کور، رینگ و لاستیک 18 اینچی و صفحه نمایش لمسی از جمله امکاناتی است که دارد. طرح ظاهری خوب و کابین به روز بزرگترین امتیازات این چینی خوش پوش خواهند بود.

فودی یک شاسی بلند آفرودر، اما بسیار ارزان با ظاهری نازل و نه چندان کیفی که می تواند جانشین خوبی برای خودرو های آفرودر بازار باشد به شرط اینکه انتظار معقولی از آن داشته باشید. این خودرو که فعلا تیوان نام دارد، از چین آمده و محصول شرکت ناشناخته ای به نام گوانگ دونگ فودی است. این خودرو با پیشرانه 2 لیتری توربو که اخیرا در چین طراحی شده، به بازار ایران خواهد آمد که حدود 215 اسب قدرت دارد. عددی که با توجه به وزن 2 تنی لندفورت چندان شتاب حیرت انگیزی را عاید خریدارات نمی کند. درباره قیمت این خودرو رقمی در دست نیست، ولی برخی از اعداد عجیب 650 تا 750 میلیون تومانی خبر می دهند.

همین دو هفته پیش خبر تعطیلی قریب الوقوع شرکت چینی لیفان به دلیل افت شدید فروش به گوش رسید، ولی در ایران اعتنایی از سوی خودروسازان به این موضوع نشد. حالا هم خبر تولید قریب الوقوع شاسی بلند ایکس 70 لیفان جدی تر شده است. خودرویی که گویا سال گذشته خودروسازی بم در قالب قطعات منفصله بخش زیادی از مقدمات تولید آن را فراهم کرده است. این کراس اوور 5 نفره که رقیب ام وی ام ایکس 55 است، قطعا در همان محدوده قیمتی وارد بازار خواهد شد در حالی که طرح ظاهری متعادلی به نسبت گذشتگانش دارد.

چری که مدت هاست بازار خودرو های بالای 500 میلیون تومان را در ایران زیر نظر گرفته، تلاش می کند نسخه فیس لیفت و 2021 شاسی بلند تیگو 8 را در ایران تولید کند.

آنطور که گفته شده چری تیگو 8 مدیران خودرو با پیشرانه دو لیتری توربو 170 اسب بخار و 250 نیوتن متر گشتاور تولید خواهد شد و جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دنده مصنوعی 9 سرعته، توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی این کراس اوور چینی می رساند. خودرو که از نظر طراحی داخلی تغییر چندانی نداشته، چیزی بین داشبورد آریزو 6 با برخی از طرح های تازه هیوندای است که با کیفیتی متوسط مونتاژ شده است. در بیرون، اما بدنه در بخش جلو و عقب به کل تغییر کرده و به نسل دوم تیگو 7 شباهت پیدا کرده است.

این خودرو که قصد دارد جای کیا سورنتو و هیوندای سانتافه را در بازار ایران بگیرد، با داشتن طولی معادل 4.7 متر یکی از بزرگترین خودرو های ساخت چین است. خودرویی که تلاش می کند با یک صندوق بار 890 لیتری در شرایط 5 نفره محیطی فراخ را پیش روی خریدارانش قرار دهد. پیشتر فوتون با مدل ساوانا و هاوال با مدل اچ 9 دست به عرضه محصولاتی مشابه زده بودند، اما در ایران توفیقی به دست نیاوردند و حال سوالی که مطرح است امکان موفقیت چری تیگو 8 در ایران است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110885

به "13 خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 خودروی جدید داخلی که ممکن است نیمه دوم سال ببینیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید