کرمی: شایسته سالاری در انتخابی تیم ملی رعایت شد، در منچستر باید طلا بگیریم، تعداد سهمیه المپیک تضمین کننده موفقیت در این بازی ها نیست

به گزارش مجله سرگرمی، یوسف کرمی پیشکسوت تکواندو کشورمان در مصاحبه با ، نفرات اعزامی به مسابقات جهانی منچستر بهترین های تکواندو ایران هستند و با شایستگی به پیراهن تیم ملی رسیدند.

کرمی: شایسته سالاری در انتخابی تیم ملی رعایت شد، در منچستر باید طلا بگیریم، تعداد سهمیه المپیک تضمین کننده موفقیت در این بازی ها نیست

همیشه در مسابقات دنیای روی سکو بوده ایم

پیشبینی این که تیم ملی تکواندو در منچستر چند مدال خواهد گرفت کار سختی است، اما ما از سال 1998 تا به امروز همیشه قهرمان یا نایب قهرمان مسابقات دنیای بودیم و ضعیف ترین نتیجه ای که در این بازی ها گرفتیم، دو دوره سومی مسابقات بوده است، یعنی تکواندو ایران در بدترین حالت هم روی سکو بوده و الان هم نباید نتیجه ای ضعیف تر از ادوار قبلی بگیریم. به هر حال وقتی تاریخ را ورق بزنیم می بینیم که همیشه روی سکو بودیم و در شرایط فعلی هم انتظار می رود مانند دوره های قبل نتایج خوبی بگیریم، البته قهرمانی در مسابقات منچستر واقعا کار دشواری است، اما معتقدم ملی پوشان ما پتانسیل قرار دریافت روی سکو را دارند.

تکواندوکاران ایرانی خودشان را با شرایط وفق می دهند

تغییراتی که فدراسیون دنیای در رنکینگ و نحوه امتیازدهی ایجاد نموده برای همه کشور ها لحاظ شده است و فقط برای ایران نیست، فکر می کنم پیش کشیدن این صحبت ها بهانه است، چون شرایط برای همه یکسان است و این دلیل برای نتیجه ندریافت منطقی نیست. هنر یک ورزشکار و مربی هم در همین است که بتوانند خودشان را با شرایط وفق دهند، تکواندوکاران ایرانی هم از بهترین های دنیا در این زمینه هستند و مطمئن هستم که نتایج خوبی خواهند گرفت.

در منچستر باید طلا بگیریم

الان رنگ مدال خیلی مهم است و امتیاز یک مدال طلا از سه نقره بیشتر شده، باید کوشش کنیم در این مسابقات مدال طلا بگیریم. این تغییرات شرایط را برای ما سخت تر نموده و باعث شده برای رفتن روی سکو لازم باشد حتما طلا بگیریم البته دوره های خیلی کمی بوده که نتوانستیم طلا بگیریم و در بقیه ادوار مسابقات دنیای همیشه با مدال طلا برگشتیم. در ترکیب ایران سه نایب قهرمان دنیا و یک قهرمان نوجوانان دنیا حضور دارند و در حال حاضر این بازیکنان بهترین های تکواندو کشورمان هستند که در مسابقات انتخابی تیم ملی هم خودشان را ثابت کردند و قطعا توانایی قهرمانی در مسابقات دنیای را هم دارند.

در مسابقات انتخابی تیم ملی، شایسته سالاری رعایت شد

بعضی از بازیکنان تیم ملی برای اولین بار در مسابقات دنیای شرکت می نمایند، اما نباید به این موضوع انتقاد کرد. اولین حضور من نیز در مسابقات قهرمانی دنیا، با اولین مدالی که در رده بزرگسالان گرفتم همراه شد. بازیکنان جوانی که برای اولین بار به مسابقات دنیای منچستر اعزام می شوند حتما شایستگی و لیاقت کافی را داشتند که به لباس تیم ملی برسند. وقتی صحبت از شایسته سالاری باشد اسم و رزومه بازیکنان بی معنی است، در غیر این صورت دیگر مسابقات انتخابی بی معنی می گردد. وقتی در مسابقات انتخابی تیم ملی، یک بازیکن جوان پیروز می گردد حریف خود را که قهرمان دنیا است شکست دهد، پس می تواند این پیروزی را در مسابقات دنیای و برابر رقبای خارجی هم تکرار کند و به عنوان قهرمانی برسد، نمونه شاخص آن هم، پلنگ افکن تکواندوکار جوان کشورمان است که با شکست تمامی حریفان در انتخابی تیم ملی، با شایستگی فیکس تیم ملی شده است. مهم ترین مسئله برای رقابت های دنیای انگیزه و توانایی لازم برای کسب مدال و رفتن روی سکو است که بازیکنان ما این انگیزه و توانایی را دارند.

تعداد سهمیه المپیک تضمین نماینده پیروزیت در این بازی ها نیست

تجربه ثابت نموده که نباید برای سهمیه المپیک دنبال عدد باشیم، چون کسب مدال المپیک مهم تر از تعداد نمایندگانی است که در این بازی ها خواهیم داشت، تا به حال تعداد بالای بازیکنان در المپیک ما را به جایی نرسانده و همیشه کیفیت بازیکنان بوده که نتیجه بخش بوده است. ما در المپیک آتن دو نماینده داشتیم و پیروز شدیم 2 مدال هم بگیریم، در 2008 پکن نیز دو سهمیه داشتیم و یک مدال گرفتیم و در لندن هم دو نماینده داشتیم که یک نقره گرفتیم و در ریو 3 نماینده داشتیم، اما هیچ مدالی نگرفتیم. در المپیک ریو اشتباهاتی داشتیم که نباید در توکیو تکرار کنیم، بهتر است که بازیکنان قبل از المپیک در هر مسابقاتی شرکت ننمایند، زیرا از نظر قوای جسمی افت می نمایند و رقبا هم از آن ها شناخت پیدا می نمایند و این موضوع می تواند کار تکواندوکاران ایرانی را در بازی های المپیک سخت تر کند.

الان زمان انتقاد نیست، همه باید از تیم ملی حمایت کنیم

هرچند در مجموعه تکواندو اختلاف نظر هایی وجود دارد، اما واقعیت این است که همه ما عضو یک خانواده هستیم و اگر هم کسی نظری می دهد یا انتقادی می نماید باید واقعا کارشناسی و منطقی باشد، این که بخواهیم مغرضانه انتقاد کنیم یا این که تیم ملی را تخریب کنیم کار درستی نیست به خاطر این که بازیکنان تیم ملی شب و روز در اردو ها کوشش می نمایند، دور از خانواده هستند و سختی های زیادی را تحمل می نمایند، ما هم این سختی ها را گذراندیم و الان این بازیکنان انتظار دارند حرف های امیدوار نماینده از ما بشنوند. به هر حال تیمی که به مسابقات دنیای منچستر اعزام می گردد، تیم ملی کشورمان است و همه باید از آن حمایت کنیم، اگر هم قرار است انتقادی کنیم زمان آن قبل از انتخابی تیم ملی یا بعد از مسابقات دنیای است و در هر زمان دیگری انتقاد کردن درست نیست، زیرا تمرکز و آرامش تیم را به هم می زند.

مدال ورزشکاران معلول ارزش خیلی بالایی دارد

در کنار رقابت، شور و نشاط و سرگرمی از دیگر مشخصه های ورزش هستند. این تصور که معلولان به صرف معلول بودنشان نمی توانند ورزش نمایند با روح و فلسفه ورزش در تضاد است. خوشبختانه در حال حاضر ورزش های معلولان نیز در قالب پارالمپیک، در کنار بازی های المپیک برگزار می گردد و مدال های آن ها با مدال های ورزش کاران المپیکی تفاوتی ندارد که نشان می دهد بین ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی تفاوتی نیست، البته به نظر من مدالی که ورزشکاران معلول می گیرند، به خاطر شرایطی که دارند بسیار با ارزش تر است. به شخصه اعتقاد دارم همه کسانی که ورزش می نمایند باید به یک چشم دیده شوند و در پاداش ها و مسائل دیگر نباید تفاوتی میان آن ها باشد. مسابقات پاراتکواندو که برای اولین بار در کلیه رده های سنی برگزار می گردد نشان می دهد مدیرانی که در سطوح بالا برای ورزش کشور تصمیم گیری می نمایند به دنبال گسترش ورزش در بین همه اقشار و رده های سنی هستند. در دوره ما مسابقات در سطح نونهالان برگزار نمی شد، اما در حال حاضر این مسابقات برگزار می گردد و حتی مسابقات المپیک در رده سنی نوجوانان برگزار می گردد و از آن جایی که ممکن است خیلی از نوجوانان نتوانند در المپیک بزرگسالان شرکت نمایند، آن ها این شانس را دارند که در سنین نوجوانی لذت حضور در المپیک را تجربه نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21397

به "کرمی: شایسته سالاری در انتخابی تیم ملی رعایت شد، در منچستر باید طلا بگیریم، تعداد سهمیه المپیک تضمین کننده موفقیت در این بازی ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمی: شایسته سالاری در انتخابی تیم ملی رعایت شد، در منچستر باید طلا بگیریم، تعداد سهمیه المپیک تضمین کننده موفقیت در این بازی ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید