پیش بینی رکود بی سابقه مسکن در نیمه دوم سال ، کاهش 160 میلیونی قیمت مسکن در بعضی شهر ها

به گزارش مجله سرگرمی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با پیش بینی رکود بی سابقه مسکن در نیمه دوم سال جاری، گفت: در بعضی شهر های اطراف تهران از جمله پرند قیمت مسکن 90 تا 160 میلیون تومان کاهش یافته است.

پیش بینی رکود بی سابقه مسکن در نیمه دوم سال ، کاهش 160 میلیونی قیمت مسکن در بعضی شهر ها

به گزارش گروه مالی خبرنگاران حسام عقبایی درباره بازار مسکن در پاییز و زمستان 98 اظهار کرد: سال جاری شاهد رشد 120 درصدی قیمت مسکن بودیم و همین امر موجبات کاهش میزان معاملات مسکن فراهم نموده است.

وی با بیان این که در تابستان سال جاری معاملات مسکن تا 80 درصد کاهش یافت، توضیح داد: آنالیز روند معاملات نشان می دهد در تیرماه 98 بالغ بر 78 درصد کاهش یافته است.

وی با یادآوری این که پیش بینی می کردیم به دلیل رکود قیمت ها در تابستان کاهش یابد، اضافه کرد: ما احتمال می دادیم واحد های بالای 150 متر تا خاتمه شهریور 30 درصد ارزان شوند که این اتفاق زودتر به وقوع پیوست.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در واحد های کوچک متراژ نیز نزول قیمتی شروع شده به طوریکه در شهر های اطراف تهران از جمله پرند قیمت ها 90 تا 160 میلیون تومان کاهش یافته است.

عقبایی با اشاره به کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت واحد های کوچک متراژ در تهران، یادآور شد: به عنوان مثال یک آپارتمان که پیش از این 650 تا 700 میلیون تومان قیمت گذاری می شد الان به 500 تا 550 میلیون تومان کاهش یافته است.

وی در مورد پیش بینی بازار مسکن در نیمه دوم سال نیز گفت: در پاییز و زمستان رکود عمیق در بازار را پیش بینی می کنیم که بی سابقه بوده و در 25 سال اخیر در میزان معاملات نمونه آنرا ندیده ایم.

وی با اشاره به این که تیرماه سال جاری میزان معاملات مسکن 3000 فقره بود، اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته حدود 20 هزار فقره قرارداد مسکن در سامانه کد رهگیری ثبت شده بود.

وی با تاکید بر این که رکود بازار مسکن تا خاتمه سال جاری ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: با توجه به این که پیک جابجایی در بازار مسکن به اتمام رسیده و تقاضا کمتر شده، نرخ اجاره بها 5 تا 15 درصد کاهش بافته است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47121

به "پیش بینی رکود بی سابقه مسکن در نیمه دوم سال ، کاهش 160 میلیونی قیمت مسکن در بعضی شهر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی رکود بی سابقه مسکن در نیمه دوم سال ، کاهش 160 میلیونی قیمت مسکن در بعضی شهر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید