ماریو بارگاس یوسا مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پراگ شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، دنیا کتاب پراگ که از 9 ماه می کار خود را آغاز می نماید سال جاری میزبان نویسنده برنده نوبل خواهد بود.

ماریو بارگاس یوسا مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پراگ شد

ماریو بارگاس یوسا نویسنده پرویی برنده نوبل ادبیات که با آثاری چون سور بز، عمه خولیا و دوره قهرمان در سراسر دنیا شناخته شده است، به عنوان مهمان ویژه به پراگ می رود.

سال جاری بیست و پنجمین دوره این نمایشگاه برگزار می گردد و آمریکای لاتین به عنوان منطقه مهمان در نمایشگاه در مرکز توجه خواهد بود.

در این نمایشگاه کتاب که به مدت 4 روز برگزار می گردد، نویسندگان سرشناس دیگری از این منطقه چون برناردو کاروالو، رودریگو فرزان، آلوارو انریکه، دیوید اونگر و مارینا انریکز نیز حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه در میان مردم کتاب دوست جای خاصی دارد و برنامه های متعددی هر سال برای بازدیدکنندگان تدارک می بیند. برگزاری سمینارهای تخصصی و کنفرانس های متعدد، نشست با نویسندگان، کتابخوانی با نویسندگان، ارایه و معرفی کتاب توسط ناشران، مراسم اهدای جوایز کتاب برای ناشران فوق العاده و دستاوردهای خلاق در زمینه کتاب از جمله این برنامه ها است.

دنیا کتاب پراگ هر سال در دو بخش برگزار می گردد. در بخش فستیوال ادبی قرار است 642 ناشر آثار خود را در معرض دید عموم قرار دهند. در طول این فستیوال 556 برنامه پیش بینی شده و 22 نمایشگاه نیز در حاشیه این فستیوال دایر خواهد بود.

سال جاری 25 کشور در این نمایشگاه شرکت دارند که شامل آرژانتین، اتریش، بلژیک، کانادا، کنگو، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوییس، اوکراین، بریتانیا، و آمریکا است.

در بخش نمایشگاه کتاب نیز 404 ناشر شرکت دارند که آثارشان را در 208 غرفه در معرض دید عموم قرار می دهند. 22 کشور در این بخش شرکت دارند.

سال جاری در مجموع 29 کشور در نمایشگاه و فستیوال ادبی پراگ حاضر خواهند بود.

در حاشیه این نمایشگاه برنامه های فرهنگی دیگری نیز برگزار می گردد که نمایشگاه فیلم و تئانر از جمله آن هاست. در این بخش آثاری که با اقتباس از آثار ادبی ساخته شده اند به نمایش درمی آید.

تمرکز نمایشگاه سال جاری بر خاطره و یادآوری است.

نمایشگاه بین المللی کتاب پراگ که با عنوان دنیا کتاب پراگ برگزار می گردد رویدادی 4 روزه است که از 9 تا 12 ماه می (19 تا 22 اردیبهشت 1398) در محل دایمی نمایشگاه های پراگ در جمهوری چک برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه هر روز از ساعت 9 تا 6 بعدازظهر دایر خواهد بود.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55346

به "ماریو بارگاس یوسا مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پراگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماریو بارگاس یوسا مهمان ویژه نمایشگاه کتاب پراگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید