علیپور: در پرسپولیس دیگر پنالتی نمی زنم

به گزارش مجله سرگرمی، باید چند روزی از آن پنالتی و داستان های بعدش می گذشت تا هم خود علیپور و هم جو پیرامون او آرام شوند. باید شرایط به حالت طبیعی برمی گشت تا از مهاجم اول پرسپولیس بپرسیم چرا آن پنالتی را چیپ زدی و چه شد که چنین تصمیمی گرفتی.

علیپور: در پرسپولیس دیگر پنالتی نمی زنم

به گزارش، باید چند روزی از آن پنالتی و داستان های بعدش می گذشت تا هم خود علیپور و هم جو پیرامون او آرام شوند. باید شرایط به حالت طبیعی برمی گشت تا از مهاجم اول پرسپولیس بپرسیم چرا آن پنالتی را چیپ زدی و چه شد که چنین تصمیمی گرفتی. برای پرسیدن این سؤال باید منتظر می ماندیم تا روز های پرهیاهوی اطراف شماره 70 سرخ ها به انتها برسد.

روز هایی که او دست همسرش و شنتیای کوچک را گرفته و به قراخیل، زادگاهش در شمال بدون دود و آلاینده ببرد. علی علیپور جایی حوالی قراخیل خودرو اش را متوقف کرد تا این تبادل نظر شکل بگیرد. گفت و گوی مفصلی بود که بخشی از آن امانت نزد خودمان ماند، اما علی که هنوز بازیکن جوانی به حساب می آید خیلی باتجربه جلو رفت و حواسش بود تا بعد از اتفاقاتی که افتاده کاری نکند تا دوباره حاشیه ها راستا پیش رویش را سنگلاخ نمایند.

این اولین و تنها گفت و گوی علی علیپور بعد از آن پنالتی جنجالی است، پس حرف های مهاجم پرسپولیس هنوز تازگی دارد بخصوص اینکه در این دو هفته هیچ کس نمی دانست چرا علیپور چنین تصمیمی گرفت و بعد از آن هجمه وسیع علیه اش چه احساسی داشت.

خب ما سال جاری را هم مثل هر فصل دیگری آغاز کردیم، با هدف اینکه در هر تورنمنت و جامی که هستیم صددرصد برای قهرمانی بجنگیم و برای رسیدن به این هدف مان کوشش کنیم. فکر می کنم تا اینجا خوب امتیاز جمع نموده ایم، اما همانطور که شما و رسانه های دیگر مقایسه می کنید نسبت به سال های قبل هنوز عقب هستیم. ان شاء الله روندمان رفته رفته بهتر می شود.

خب ببینید همه چیز سال جاری یک طور دیگری بود و شرایط جدیدی به وجود آمد، اما بازیکنان پرسپولیس همان هایی هستند که طی 6 -5 سال اخیر در این تیم بوده اند و مطمئنم بازی به بازی هماهنگ تر می شویم. ما بازیکنان باید کوشش کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهتر است سؤال های فنی را مربیان جواب دهند، چون به همه چیز اشراف دارند.

درست است. شاید انتظار همه از تیم پرسپولیس بالا رفته و مخصوصاً همه از بازیکنان انتظار دارند. اما من بازیکن هستم و فقط باید سخت کوشش کنم. بازی در پرسپولیس اینطوری است که باید برای تک تک دقیقه هایش کوشش کنی و بهتر است درباره جزئیات فنی فقط از سرمربی سؤال کنید. من بازیکن تیم هستم و نمی توانم پاسخ قطعی درباره این مسائل بدهم، اما سرمربی می تواند درباره این مسائل به شما جواب بدهد.

(با مکثی کوتاه) ببینید، چطوری بگویم، طبیعی است که از هر بازیکنی در تیم ما انتظار زیاد است. بچه ها نیز همواره پشت هم بوده اند و چند سال یاری کردند تا من در اوج بمانم. من می گویم صددرصد نقش اصلی را در این پیروزیت ها بازیکنانی که پشتم بازی می کردند ایفا کردند. برای همین هم هست که انتظارات از شخص بنده زیاد شده که همواره خوب باشم. البته من حق می دهم و انتقاد ها بجاست. اما در تیم ما شرایط جدید و نویی ایجاد شده و همه ما احتیاج به زمان داریم تا به چیز هایی که از ما انتظار می رود برسیم، چون بچه ها همان هایی هستند که در این 6 -5 سال کلی افتخار آفریدند.

وظیفه من این است که گل بزنم. همه این حرف ها درست است. من باید در زمین کوشش کنم و انژی بگذاریم تا نتیجه اش را ببینیم. همه این صحبت ها برایم قابل احترام است، اما خودم به شخصه نمی توانم درباره خودم نظر بدهم و شاید شما به عنوان رسانه و پیشکسوتان محترم می توانید درباره این ها نظر بدهید.

گفتم که وظیفه من تمرین کردن است تا تیمم به پیروزیت برسد. همانطور که گفتم تا اینجای کار هم شرایطی ایجاد شده که همه بچه ها احتیاج به زمان دارند، چون همه بازیکنان نفراتی هستند که 6 -5 سال است در پرسپولیس بازی می نمایند.

نه خدا را شکر شرایطم خیلی خوب است.

نه، خدا را صد هزار مرتبه شکر با اینکه در دیدار مقابل ماشین سازی آن اشتباه را مرتکب شدم خانواده و طرفداران کنارم بودند و قدردان محبت های شان هستم. امیدوارم در شرایط بهتری خشنود شان کنم و تیم مان مثل سال های قبل دوباره در کورس قهرمانی قرار بگیرد.

ببینید من قبلاً و بعد از بازی با پدیده مصاحبه نموده بودم که دیگر پنالتی هایم را چیپ نخواهم زد، اما شرایط بازی اینطوری پیش رفت. ما هر وقت با ماشین سازی یا مقابل حامد لک بازی داریم اینطوری بازی می نمایند. یعنی دیر بازی را آغاز می نمایند و وقت تلف می نمایند. یا در هر دو بازی مان با این تیم دیدید که وقتی پنالتی اعلام شد چطوری اعتراض می کردند. به نظر من این دسته از اتفاقات، فوتبال ایران را زشت نموده و تیم هایی مثل ماشین سازی فوتبال ما را نابود می نمایند.

ما همواره درباره فوتبال قطر، امارات و بحرین صحبت می کنیم که این کار ها را می نمایند، اما حالا در فوتبال خودمان هم این رفتار را می بینیم. این ها چیز زشتی است، چون قشنگی فوتبال به سرعت بازی است همانطور که ما مقابل سپاهان، شهر خودرو، استقلال و تراکتور بازی می کنیم و مقابل این تیم ها سرعت بازی خیلی بالاست. یا همین بازی فولاد که برگزار کردیم هم سرعت بالایی داشت.

تماشاگر به استادیوم می آید که چنین بازی هایی را ببیند تا اینکه بخواهد این را ببیند که بازی 10 دقیقه متوقف شده. این ها وجهه خوبی برای فوتبال ما ندارد. البته من هم تصمیم اشتباهی گرفتم، برای اینکه اعضای تیم حریف روی اعصاب طرفداران ما بودند و مدام وقت تلف می کردند. در آن لحظه من با این کار می خواستم طرفداران مان را خشنود کنم. این یک اشتباه بود و خدا جریمه ام کرد و ضربه ام گل نشد.

خودم هم به صحبت های کادر فنی احترام می گذارم و چیز دیگری برای گفتن ندارم. البته این را بگویم که بعد از آن اتفاق خودم تصمیم گرفتم دیگر پشت پنالتی نروم. یعنی به خاطر صحبت فرد دیگری نبود. خودم شب بعد از بازی با چند تا از بچه های تیم که راحت هستم صحبت کردم و تصمیم گرفتم تا موقعی که در پرسپولیس هستم پشت پنالتی نروم. این را به باشگاه و طرفداران مان هم می گویم که دیگر پنالتی نخواهم زد.

اصلا. این ها همه بحث هایی است که می توانی بگویی تا خودت را قانع کنی. من قبول دارم اشتباه نموده ام و از این اشتباهم درس گرفته ام، اما این چیزی بوده که دیگر گذشته. من فکرم رو به جلوست و پشت سرم را دیگر نگاه نمی کنم. ان شاء الله میلیون ها طرفدار پرسپولیس حمایتم می نمایند تا باز هم برای شان جام بیاوریم.

همه این طرفداران عزیز هستند و هر چیزی به من بگویند ناراحت نمی شوم، چون می دانم دوستم دارند. این ها می خواهند علی علیپور گل بزند تا به صندلی بهتری برسد. من هم باید این را به خودم بقبولانم و برای تیم مثمر ثمر باشم. آن ها کلی انتظار از من دارند و من هم باید جواب محبت های شان را بدهم. به همه طرفداران مان می گویم این یک اشتباهی بوده که دیگر تکرار نمی شود. من از این اتفاق درس گرفتم و جوی که در استادیوم پیش آمد چیزی نیست که روی فوتبالم تأثیر منفی بگذارد.

من این را می گذارم به حساب اینکه طرفداران روی تیم محبوب شان تعصب زیادی دارند. شرایط البته سخت است و همه طرفداران باید به من یاری نمایند. از طرفی یکسری مسائل همواره در پرسپولیس وجود دارد که طرفداران به آن ها واکنش نشان می دهند، اما کلاً من در پرسپولیس این صندلیی که در آن قرار دارم را مدیون طرفداران هستم، حالا چه بد و بیراه بگویند چه نه. هیچ وقت در ذهنیتم تصویری منفی از طرفداران ندارم و می دانم همه آن ها دوست دارند علیپور گل بزند و خودش و تیمش بالا بیایند.

بله، اما همه این مسائل گذشته و دیگر دوست ندارم راجع به آن ها صحبتی شود. درست مثل اینکه وقتی داور به نشانه اعلام پنالتی سوت می زند و دیگر از تصمیمش برنمی شود و همه چیز تمام شده است. نگاه من هم رو به جلو و آینده است و می خواهم در تک تک بازی ها نهایت کوششم را به کار بگیرم تا خودم و تیمم پیروز باشیم.

مربی تیم حتماً فکر ها و نظر هایی دارد. من در خدمت پرسپولیس هستم.

همانطور که گفتم تک تک بازیکنان تیم همان هایی هستیم که در سه فصل گذشته قهرمان شدیم، به اضافه بچه هایی که سال جاری اضافه شدند. ما در تیم مان همدیگر را می شناسیم و درک می کنیم. اینکه من بگویم دوست ندارم گل بزنم دروغ است. همه فوروارد ها هم هدف انفرادی دارند هم هدف تیمی. هر کسی این را نگفته الکی حرف زده. من هم در سرم هدف هایی دارم و برای بهترین هدف ها برنامه ریزی نموده ام تا به آن ها برسم. برای آن هم باید سخت کوشش کنم و انرژی بگذارم. تفکرم هم این است که بتوانم برای تیم خوب کار کنم.

عدد که نمی شود گفت. از هر بازیکنی هم سؤال کنید نمی تواند عدد بگوید، اما دوست دارم بیشترین گل ها را برای پرسپولیس بزنم.

خب حضور در تیم ملی هم صد درصد بستگی به کوشش خودم دارد. همه کاری که ما در زمین انجام می دهیم و تمام انرژی که می گذاریم برای این است که چه در رده باشگاهی، چه ملی بتوانیم به کشورمان خدمت کنیم. ان شاء الله من هم در صندلیی باشم که بتوانم به تیم ملی کشورم خدمت کنم.

همواره از پیشکسوتان به خاطر حمایت های شان تشکر نموده ام. از آقای پیوس، آقای عربشاهی، آقای مهدوی کیا، علی دایی، جواد نکونام، حمید درخشان، مهرداد میناوند، جواد کاظمیان و آرش برهانی که خودش یکی از بهترین گلزنان استقلال بوده و رضا عنایتی که خودشان در این شرایط بوده اند و به من روحیه دادند تشکر می کنم. این ها با حرف های شان بزرگی و منش خودشان را نشان دادند. من دست تک تک شان را می بوسم و قدر این محبت ها را می دانم. هیچ وقت این حمایت ها را فراموش نمی کنم. همواره قدردان شان هستم و از همه آن ها تشکر می کنم.

مثل همواره برای سربلندی پرسپولیس کوشش خواهم کرد. ما بازیکنان پرسپولیس در این 6 -5 سال به عشق طرفداران در زمین می جنگیم و همواره پشت هم هستیم. در این مدتی هم که مصاحبه نکردم دوست نداشتم تنش و حاشیه ای ایجاد شود. اما من همه این اتفاقات را فراموش کردم و با قدرت پیش می روم تا باز هم برای پرسپولیس جام بیاوریم و طرفداران مان را خشنود کنیم.

منبع:ایران ورزشی

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58516

به "علیپور: در پرسپولیس دیگر پنالتی نمی زنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیپور: در پرسپولیس دیگر پنالتی نمی زنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید