شهرهای زیبای هند

به گزارش مجله سرگرمی، در بخش قبل با بخشی از زیبایی های هند آشنا شدید. در بخش دوم این مقاله با معرفی تعداد دیگری از زیبایی های این کشور پهناور آشنا خواهید شد. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

شهرهای زیبای هند

چِنای (Chennai)، هند

چنای شهر زیبایی است که به نام دروازه اصلی به سوی جنوب هند انجام وظیفه می کند. این شهر دارای فرهنگ متمایزی بر پایه سنت های تامیل است که تامیل نام بومیان این منطقه می باشد. اساسا، تمکز این شهر بر روی جشن های زیبایی است که از طریق مجسمه ها، موسیقی، هنر، پایکوبی، و لباس ها انجام می گردد. چنای در عین حال یک شهری با جمعیت بسیار متنوع است که تا حدودی سنتی و تا حدودی مدرن می باشد. به نام مثال، چشم اندازهای معماری، شامل معابد باستانی زیبا به تعداد مجتمع های مسکونی مدرن است. علاوه بر رونق چشم انداز ها هنری و فرهنگی که گردشگران را جذب می کند، این شهر یک مقصد مهم گردشگری پزشکی هم می باشد.

میسور (Mysore)

میسور در جنوب هند واقع شده است که قطعا یکی از بهترین شهرها برای بازدید در هند می باشد. این شهر دومین شهر از لحاظ پاکیزگی و تمیزی در کشور و مرکز فرهنگی کارناتاکا است. مردم محلی در این جا بسیار آرام و بی دردسر هستند و به کمک به هم نوعان خود معروفند. با تاریخچه ای که به 1000 سال پیش باز می گردد، میسور هم قدیمی و هم تازه است. آنچه معروفیت این شهر را دوچندان می کند، داشتن مراکز یوگا است. ریشه یوگای آشتانگا به میسور برمی گردد. برای یافتن بهترین مدرسه یوگا، حومه گلکولام بهترین گزینه خواهد بود. این منطقه جایگاه پرآوازه ترین مدارس یوگا از جمله موسسه تحقیقات مشهور یوگای آشتانگای کت پاتابی جویس می باشد.

آگره (Agra)

بدون شک آگره پربازدیدترین شهر هند می باشد که نه تنها جایگاه زیباترین و مقدس ترین نماد معماری کشور است، بلکه نماد عشق، یعنی تاج محل هم می باشد. این مقبره خیره کننده مرمری با گنبد سفید رنگش بخشی از عجایب هفتگانه جهان است. مسلماً، بازدید از هند بدون بازدید از تاج محل کامل نخواهد شد. آگره علاوه بر تاج محل، همچنین دارای دو محل دیگر که میراث جهانی یونسکو هم هستند، یعنی قلعه آگره و فاتح پور سیکری است که ارزش بازدید را دارد.

مومبای (بمبئی) (Mumbai)

مومبای به نام بزرگترین کلان شهر هند و واقع در امتداد دریا است که زمانی با نام بمبئی شناخته می شد. این شهر، بزرگترین شهر در سراسر کشور هند و یکی از مهمترین شهرهای بندری و بدون شک، قلب تجاری هند است. ماهیت چندگانه این شهر در حضور بالیوود که مرکز صنعت فیلم و تلویزیون کشور هند است و مخاطبانی را سراسر جهان را جذب می کند، محسوس تر می باشد. بمبئی همچنین یک شهر زیبا است که دارای چشم انداز ها بی کران جذابی می باشد. دروازه این شهر که در سال 1911 ساخته شده، امروزه نماد مومبای است.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

bebop.ir: بیباپ: مجله هنر موسیقی

kalarena.ir: مجله کالارنا: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155013

به "شهرهای زیبای هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای زیبای هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید