ستاری: شرکت های دانش بنیان بازارهای جدید در اختیار دارند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر استفاده از فرصت تحریم ها گفت: تحریم ها باعث شده است که شرکت های دانش بنیان بازارهای جدید را در اختیار بگیرند.

ستاری: شرکت های دانش بنیان بازارهای جدید در اختیار دارند

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران، سورنا ستاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فناوری در سال 97 گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان در حال رشد است. اعمال تحریم ها باعث شد تعداد قابل توجهی از شرکت ها بازارهای جدید را در اختیار بگیرند که قبلا در دست آنها نبود.

وی ادامه داد: همه کوشش ما کاهش مسائل مختلف شرکت ها در زمینه اقتصادیات، گمرک و مانند آن است. پایگاه های صادراتی ما به خوبی فعال هستند و امیدواریم فروش شرکت ها به ویژه صادرات به کشورهای همسایه در سال آینده افزایش یابد.

ستاری همچنین در مورد دومین آزمون استخدام بخش خصوصی نیز گفت: استارتاپ فن آورد یکی از استارتارپ هایی است که از حدود پنج سال پیش فعالیت خود را شروع کرد.

وی در این آزمون که در محل دانشگاه تهران در حال برگزاری است، اضافه نمود: این استارتاپ با برگزاری مسابقات، استعدادها را شناسایی می کرد. برای ما مهم است که این برنامه به صورت گسترده توسعه پیدا کند؛ چرا که از سال گذشته توانست 28 هزار استعداد را شناسایی و برای آنها در شرکت های خصوصی و بخش عمده شرکت های دانش بنیان اشتغال زایی کند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: سال جاری هم پیش بینی می گردد بیش از 10 هزار نفر توسط این رویداد موقعیت شغلی بیابند و مشغول به فعالیت شوند.

اینکه استارتاپ های ما در حوزه های شغلی هم وارد شده اند یک اتفاق بزرگ است و علاوه بر این استارتاپ، استارتاپ های دیگری هم داریم که در این حوزه وارد شده اند.

وی تاکید نمود اینکه یک استارتاپ در سال بتواند حدود 10 هزار شغل ایجاد کند، برای افراد جویای کار یک اتفاق بزرگ است. ما باید جوانان را تشویق کنیم تا این سیستم را توسعه دهند و بتوانند قابلیت خوبی برای شرکت های دانش بنیان ایجاد نمایند تا این شرکت ها نیروهای انسانی مورد احتیاج خود را بیابند و استخدام نمایند.

ستاری با اشاره به روند برگزاری دومین آزمون استخدامی اضافه نمود: معاونت علمی در جزییات برگزاری این آزمون وارد نمی گردد؛ زیرا ما بخش دولتی هستیم و مصاحبه نمایندگان از بخش خصوصی حضور دارند. مجری آن نیز بخش خصوصی است که این رویداد را برگزار می نماید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اضافه نمود: برگزاری آزمون بسیار مفید است، اکنون ابعاد این برنامه بسیار گسترده شده است و توانسته رضایت نسبی را از افرادی که جذب شرکت های بحش خصوصی می شوند، ایجاد کند.

این جوانان در شرکت هایی شغل یافته اند که متناسب با استعداد فرهنگ و انتظارات آنهاست.

وی با ابراز امیدواری برای توسعه این رویداداها گفت: ما در دولت به عنوان معاونت علمی به صورت گسترده به شتاب دهنده ها یاری می کنیم که عمده این حمایت ها اقتصادی نیست بلکه حمایت هایی است که بخش خصوصی بتواند کار خود را انجام دهد و جوانان صاحب ایده در این حوزه پیروز شوند.

معاون علمی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه معاونت علمی در مورد بیمه و قراردادهای پذیرفته شدگان آزمون دخالتی ندارد، گفت: از آنجا که برگزارنمایندگان بخش خصوصی هستند، بر اساس ضوابط کشور قرارداد و بیمه آن پیگیری می گردد و معاونت علمی دخالتی در این روند ندارد.

به گزارش خبرنگاران، آزمون استخدام بخش خصوصی با هدف استفاده از راهکارهای دانش بنیان و تسهیل شرایط اشتغال جوانان از راه سنجش مهارت های آنان و معرفی شان به شرکت های صنعتی، از سال 96 شروع به کار کرد. در نخستین دوره برگزاری این آزمون 60 هزار نفر ثبت نام نموده و بعد از آزمون اینترنتی و مصاحبه هشت هزار و 200 نفر برای اشتغال به شرکت ها معرفی شدند.

دومین دوره این آزمون در سال 97 با ثبت نام از 130 هزار نفر شروع و اولین مرحله آن به صورت اینترنتی برگزار گردید. مرحله دوم به صورت مصاحبه حضوری از 20 دی در شهر تبریز شروع شد و امروز 16 اسفند آخرین مصاحبه حضوری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی در تهران با حضور 10 هزار داوطلب در حال برگزاری است.

این مرحله علاوه بر تبریز در شهرهای اهواز اصفهان کرمان شیراز مشهد و همدان برگزار گردیده است.

بر اساس آمار برگزارنمایندگان در این مرحله 39 درصد داوطلبان زن و 61 مرد بودند ضمن آنکه 45 درصد شرکت نمایندگان در سنین 25 تا 30 سال و 25 درصد در سنین 30 تا 35 سال بودند.

1500 شرکت صنعتی تجاری و فناور و در مجموع 30 هزار فرصت شغلی در پی این آزمون ارائه شده است.

علمی**9157*1834

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14965

به "ستاری: شرکت های دانش بنیان بازارهای جدید در اختیار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: شرکت های دانش بنیان بازارهای جدید در اختیار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید