تعویض اتصالات و شیرآلات خط انتقالی تصیفه خانه قم، عملا هیچ مسئله ای ایجاد نکرده است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/قم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه کمبودی وجود ندارد یادآور شد: این امکان وجود دارد ظرف چند ساعت آینده سطح مخازن کاهش پیدا کند امّا قبل از کاهش قابل توجه آب مخازن این خط وصل خواهد شد و عملا هیچ اثر منفی ناشی از اجرای پروژه تعویض اتصالات و شیرآلات خط انتقالی تصیفه خانه نخواهیم داشت.

تعویض اتصالات و شیرآلات خط انتقالی تصیفه خانه قم، عملا هیچ مسئله ای ایجاد نکرده است

دکتر علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در برنامه مردم و مسئولین در خصوص عملیات نصب اتصالات تازه تصفیه و قطعی آب شرح داد: با توجه به احتیاج انجام پروژه تعویض اتصالات و شیرآلات خط انتقالی تصیفه خانه پیش بینی شد برای انجام پروژه 48 تا 72 ساعت یکی از خطوط اصلی انتقال آب شهر قم را قطع کنیم که عملیات در این بازده زمانی به وسیله همکاران شرکت آب منطقه ای استان صورت بگیرد امّا خوشبختانه با تمهیدات و توانمندی خوب مجموعه آب منطقه ای و مشارکت شرکت آب و فاضلاب و آنالیز در جلسه ستاد استان با حضور استاندار زمان اجرای پروژه به کمتر از 24 ساعت تقلیل یافت.

وی با بیان اینکه برای مدت زمان قطعی آب جایگزین فراهم کردیم گفت: خوشبختانه مخازن تکمیل شده و سایر منابع آبی و چاه های شهر قم در منطقه علی آباد را فعال و برای 24 ساعت قطعی، آب ذخیره کردیم و خواهان صرفه جویی آب به وسیله مردم هستیم.

صادق پور با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه کمبودی وجود ندارد یادآور شد: این امکان وجود دارد ظرف چند ساعت آینده سطح مخازن کاهش پیدا کند امّا قبل از کاهش قابل توجه آب مخازن این خط وصل خواهد شد و عملا هیچ اثر منفی ناشی از اجرای پروژه تعویض اتصالات و شیرآلات خط انتقالی تصیفه خانه نخواهیم داشت.

وی در ادامه اضافه نمود: با توجه به اینکه برای جایگزینی آب خط انتقال از یکسری چاه ها با آب شور استفاده کردیم کیفیت آبی که در اختیار مردم قرار می گیرد به صورت موقت و به مقدار بازده زمانی قطعی که احتمالا بیش از 12ساعت نگردد، تغییر می نماید لذا از 6 صبح سه شنبه تا 6 صبح چهارشنبه هیچ تغییری وجود ندارد و بعد از این زمان در بازده زمانی تقریبا 12 ساعته در بعضی منطقه ها شوری آب وجود داشته باشد.

صادق پور یادآور شد: در نقاطی که در فصل تابستان آب بعضا شور می گردد این اتفاق می افتد نه در کل سطح شهر چرا که این چاه ها در همان منطقه اثر خود را می گذارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه در طی چهار سال اخیر ما حداقل 3بار این عملیات عظیم را در خطوط انتقال داشتیم توضیح داد: این عملیات ها در جهت نوسازی و تجهیز خطوط انتقال، شبکه و تصفیه خانه ها اجتناب ناپذیر بوده و مهم این است که اقدامات ما با همکاری شرکت آب منطقه ای در جهت تأمین آب پایدار به شکلی انجام گردد که اثرات منفی همانند قطعی آب برای مردم ایجاد نگردد.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه احتیاج به ذخیره سازی آب به وسیله مردم وجود ندارد خاطر نشان کرد: امروز عصر متناسب با پیشرفت پروژه اعلام می کنیم که احتیاج به ذخیره سازی آب به وسیله مردم وجود دارد یا خیر.

صادق پور در خصوص شوری آب در استان اضافه نمود: منابع آبی در اختیار استان محدود است لذا در فصل تابستان در اوج مصرف اندازه آبی که از چاه ها برداشت می کنیم بیشتر بوده و کیفیت آب پایین می آید ولی قابل شرب است بنابراین با توجه به حجم محدود منابع آبی کیفیت زمانی ارتقا پیدا می نماید که ما مصرف را کاهش دهیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص افزایش فشار آب بیان نمود: طبق طراحی و استانداردهای ملی و بین المللی فشار آب تا طبقه دوم امکان پذیر است و در صورت افزایش فشار برای طبقات بالاتر منجر به ترکیدگی شبکه و فرسودگی خطوط انتقال و افزایش هدر رفت آب می گردد بنابراین الزام نظام مهندسی ساختمان این است که از طبقه دوم را پمپ و مخزن قرار بدهند.

صادق پور با بیان اینکه تعرفه سراسری و به وسیله شورای اقتصاد ابلاغ می گردد و هیچگونه تصرفی در تعرفه ها نداریم اسم کرد: تقریبا یک سوم هزینه تمام شده از مشترکین دریافت می گردد و اگر یک مشترک استاندارد مصرف کند هزینه قبض بالاتر از 20 هزار تومان نمی رود.

وی در سرانجام اضافه نمود: تمام مشخصات فنی آب از نظر کیفی طبق استاندارد است و با بالاترین کیفیت تصفیه و آزمایش می کنیم و هیچ آلودگی وجود ندارد امّا از نظر شوری با توجه به محدودیت منابع تنها راهکار کاهش مصرف است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157508

به "تعویض اتصالات و شیرآلات خط انتقالی تصیفه خانه قم، عملا هیچ مسئله ای ایجاد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویض اتصالات و شیرآلات خط انتقالی تصیفه خانه قم، عملا هیچ مسئله ای ایجاد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید