برگزاری کارگاه تخصصی بوم گردی با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی بخش میمه

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از برگزاری کارگاه تخصصی و آموزشی بوم گردی با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی بخش میمه خبر داد.

برگزاری کارگاه تخصصی بوم گردی با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی بخش میمه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، مهران سرمدیان رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اعلام این خبر گفت: کارگاه تخصصی بوم گردی و توسعه پایدار با هدف آشنا نمودن دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش میمه در محل مجموعه اقامتگاه بوم گردی خونه نقلی کاشان برگزار گشت و در این کارگاه حاضرین با مفهوم بوم گردی، اقامتگاه های بوم گردی و آشنایی با ضوابط احداث این نوع از واحدهای اقامتی آشنا شدند.

سرمدیان با اشاره به توجه و حمایت ویژه دولت از طرح های بوم گردی و احداث اقامتگاه های بوم گردی اضافه کرد: ایجاد چنین واحدهایی می تواند نقش چشم گیری در توسعه اقتصاد محلی، اشتغال زایی و کاهش روند مهاجرت از روستاها به شهرها داشته باشد.

اکبر رضوانیان نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاههای بوم گردی کشور نیز در این کارگاه با بیان توضیحاتی گفت: اتفاق ایجاد اقامتگاه های بومی از سال 82 رقم خورده و شاید افرادی که این حرکت را آغاز کردند حدود هفت نفر بودند که آغاز کننده این نوع گردشگری بودند که این حرکت به صورت ارگانیک شکل گرفت و در ادامه هر چند با مسائل زیادی رو به رو شدند ولی با استقبال بسیار زیاد گردشگران داخلی و خارجی روبرو شدیم چرا که گردشگر دنبال تأسیسات مدرن نبود و بیشتر دنبال تجربه جدید بودند.

رضوانیان که خود از کارآفرینان نمونه بوم گردی و مدرسان این رشته است در ادامه گفت: اگر سازمان میراث فرهنگی دارای سه معاونت به نام های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اما مالکان اقامتگاه های بومی هر سه فعالیت های این سازمان را در یک خانه انجام می دهند چرا که یک کارآفرین بوم گردی با احیای یک خانه تاریخی و حفظ آن و ارائه محصولات صنایع دستی و بومی و جذب گردشگر در این اقامتگاهها عملا در هر سه حوزه فعالیت می نماید.

او گفت: در صورت وجود اقامتگاه های بوم گردی مناسب، مسافران و گردشگران می توانند با سفر به مناطق طبیعی و روستایی با آداب و رسوم و فرهنگ روستاها آشنا شده و زندگی روستایی را همراه با خانواده های روستایی تجربه کنند.

نایب رئیس جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی کل کشور در ادامه گفت: بوم گردی نوعی از گردشگری است که مسئولانه می باشد، به گونه ای که نه تنها آسیبی به طبیعت نمی رساند بلکه پایداری و حفظ محیط زیست، حفظ ارزشهای سنتی جوامع محلی، اشتغال و کارآفرینی از نتایج مهم آن است.

در حاشیه این کارگاه تخصصی دهیاران و شوراهای اسلامی بخش میمه از اقامتگاه های بوم گردی کاشان و جاذبه های طبیعی و بوم گردی شهر برزک بازدید کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

batask.ir: مترجم آنلاین، دارالترجمه آنلاین

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42124

به "برگزاری کارگاه تخصصی بوم گردی با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی بخش میمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگاه تخصصی بوم گردی با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی بخش میمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید