استاندار اردبیل: آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ مطالعه پیشقدم گردد

به گزارش مجله سرگرمی، استاندار اردبیل گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی که با جامعه وسیعی از دانش آموزان سروکار دارد باید در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه پیشگام باشد.

استاندار اردبیل: آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ مطالعه پیشقدم گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اردبیل که در راستای هفته کتاب در استانداری اردبیل برگزار گردید، اظهار کرد: پروژه های کتابخانه سازی در اردبیل در آستانه سفر رئیس جمهور جمع بندی شده و در ردیف پروژه های اولویت دار در این سفر برای دریافت اعتبار ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه کوشش در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه باید از درون جامعه آغاز شده و نخبگان در این زمینه کوتاهی نکنند، گفت: آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی مناسب و منسجم در زمینه تشویق دانش آموزان به امر مطالعه پیشقدم گردد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان اردبیل همچنین تجهیز کتابخانه های عمومی استان در راستای اجرای برنامه های فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نقش مطالعه و کتاب در کاهش آسیب های اجتماعی نقشی غیرقابل انکار است که این نقش باید در جامعه بیش از پیش پررنگ گردد.

بهنامجو اهتمام به کتابخوانی را وظیفه همه ارگان های فرهنگی دانست و بیان نمود: در این زمینه نباید با نگاه برطرف تکلیف عمل گردد بلکه لازم است تا با برگزاری مداوم و مستمر جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان سطح مطالعه را در اردبیل ارتقا دهیم.

وی کوتاهی شهرداری ها را در پرداخت نیم درصد سهم شهرداری به کتابخانه ها غیرقابل قبول خاطرنشان کرد و گفت: این اعتبار باید در موعد مناسب در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گیرد تا در اجرای برنامه فرهنگی و سوق دادن مردم به مطالعه و کتاب اقدام گردد.

در این جلسه رئیس شورای اسلامی استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه بحث مطالعه باید به سمت علمی شدن پیش برود، بیان نمود: لازم است تا با انجام کارهای زیربنایی توجه عموم مردم را به سمت مطالعه کتاب های علمی سوق دهیم تا به این ترتیب میزان آگاهی های عمومی نیز ارتقا یابد.

یعقوب هاشمی گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی که با گستره وسیعی از دانش آموزان روبروست امر مطالعه را در مدارس ارتقا دهد تا دانش آموزان از سنین پایه با کتاب انس گیرند. وی به کوشش شورای اسلامی استان اردبیل در تحقق نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها اشاره و گفت: ما در شورای اسلامی استان با تمام توان در راستای تحقق این اعتبار کوشش می کنیم.

محبوب حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز از در دست اجرا بودن سه پروژه کتابخانه ای در اردبیل اطلاع داد و اظهار کرد: کتابخانه انجیرلوی شهرستان بیله سوار به ارزش 7.5 میلیارد تومان احداث شده است که با تخصیص 250 میلیارد تومان دیگر برای انشعابات و انجام کارهای روبنایی این پروژه آماده افتتاح می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58656

به "استاندار اردبیل: آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ مطالعه پیشقدم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار اردبیل: آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ مطالعه پیشقدم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید