ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت عمیق تر شده است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت:شرکت های دانش بنیان دانشگاهی می توانند کشور را از واردات قطعات صنعتی بی احتیاج نمایند.

ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت عمیق تر شده است

به گزارش خبرنگار از ، اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز سه شنبه با حضور در مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها از قطب های ایده پرداز، خلاق و نوآور کشور هستند که باید واحد های صنعتی در حوزه قطعات خودرو از این ظرفیت بزرگ بیشتر استفاده نمایند.

او توضیح داد: طرح های شاخص و بسیار خوبی در مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان دانشگاه ها طراحی شده که می تواند در حوزه قطعات خودرو یاری مطلوبی به قطعه سازان کند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: طی چند سال اخیر ارتباط دانشگاه های کشور با بخش صنعت عمیق تر شده و شاهد اثربخشی این موضوع در حوزه فراوری هستیم.

مصاحب اضافه کرد: زمانی ایده و طرح مفید است که ارزش اضافه کرده ایجاد کند و در جهت رویکرد کارآفرینانه به کار رود تا در نهایت منجر به فراوری و اشتغال گردد.

مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با در اختیار داشتن چهار باب ساختمان در حال بهره برداری به مساحت هزار و 609 متر مربع و هزار متر مربع فضای در حال آماده سازی از سال 1386 با انعقاد تفاهم نامه هایی با پارک علم و فناوری خراسان و اخذ مجوز مرکز رشد از وزارت علوم، تحقیقات فناوری آغاز به فعالیت کرد.

این مرکز با ارائه خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کار آفرینان در قالب واحد های نو پای صاحب ایده در زمینه های مختلف که منتهی به فناوری دانش بنیان گردد پشتیبانی می نماید.

/ج.ر

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42360

به "ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت عمیق تر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط دانشگاه ها با بخش صنعت عمیق تر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید