اخذ سند تک برگ در حریم درجه یک پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از اخذ سند تک برگ در حریم درجه یک پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با هدف تثبیت مالکیت دولت بر این اراضی اطلاع داد.

اخذ سند تک برگ در حریم درجه یک پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند 17 شهریور ماه 1400 اظهار کرد: در راستای حفاظت و حراست هرچه بیشتر از اثر جهانی موجود در شهرستان سلطانیه و پیاده کردن طرح کاداستر ثبتی در مورد مستندسازی اراضی دولتی، با کوشش و همت مضاعف نسبت به تبدیل سندهای دفترچه ای به تک برگ اقدام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اضافه نمود: این اقدام از سال 1399 به وسیله بخش حقوقی شروع شده بود و اکنون شاهد اتمام طرح اتخاذ اسناد تک برگ در حریم درجه یک گنبد سلطانیه هستیم و به گونه ای که تا به امروز بیش از 245 سند تک برگ تا به امروز اخذ شده است.

او ادامه داد: عظیم ترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی این حرایم است که سابقاً حدود اربعه آن تعیین نبود.

ارجمند در انتها اعلام نمود کرد: تملک از سوی دولت به منظور حفاظت صورت می گیرد و زمانی که یک ملک تاریخی به تملک دولت درمی آید، قوانین و مقررات ناظر بر مالکیت دولت بر آن حکومت می ­کند و قطعاً حفاظت بیشتری هم از آن می گردد. آثار و بناهای تاریخی عمدتاً با اهدافی چون آزادسازی حرائم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا بازسازی آن ها به مالکیت میراث فرهنگی درمی آیند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157654

به "اخذ سند تک برگ در حریم درجه یک پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ سند تک برگ در حریم درجه یک پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید