آبشار لونک در سیاهکل؛ دیدنی شگفت انگیز در بطن گیلان

به گزارش مجله سرگرمی، طبیعت سحرآمیز گیلان مکانهای حیرت انگیزی را در دل خود جای داده است؛ جنگل ها با درختان بلند و سرسبز خود، کوه ها با استواری و قدرت صخره های خود و دشت ها با گل های رنگارنگشان هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. در میان این پدیده های طبیعی، آبشارها خصوصا آبشار لونک در سیاهکل به نوعی مجزا و متفاوت از سایرین به نظر می رسند. با ما در مقاله آبشار لونک کجاست همراه شوید تا شما را از جهت دسترسی به آبشار لونک سیاهکل آگاه کنیم.

آبشار لونک در سیاهکل؛ دیدنی شگفت انگیز در بطن گیلان

فهرست مطالب

چرا آبشار لونک؟جهت دسترسیافسون طبیعت گیلانتفریح در منطقهگردشگری منطقه اقامتگاهدیدنی های اطرافتوصیه هایی به مسافران

چرا آبشار لونک؟

1. یکی از زیباترین بخش های طبیعت استان گیلان است.

2. براساس مقاله آبشار لونک کجاست باید بدانید که برای رسیدن به آبشار لونک در سیاهکل باید از میان زیباترین جاده های شمالی ایران عبور کنید.

3. با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از آبشار لونک در سیاهکل دیدن کنید و هم از یکی از ییلاق های استان گیلان.

جهت دسترسی

از هر جاده ای که وارد استان گیلان شوید، تفاوتی ندارد. برای دسترسی به آبشار لونک سیاهکل باید خود را به جاده سیاهکل-دیلمان برسانید. این منطقه زیبا سرشار از چشم انداز های شگفت آور طبیعی است و پیوستگی جنگل و کوهستان شما را غافلگیر خواهد کرد. براساس مقاله آبشار لونک کجاست، از میان باغ های چای و شالیزارهای سرسبز شمالی عبور کنید تا در سمت راست جاده آبشار لونک را بیابید.

افسون طبیعت گیلان

گیلان سرشار از حیات و زندگی است. در این خطه از شمال ایران سمبل های طبیعت همانند جنگل، باران، برنج، چای، ساحل، جلگه و کوهپایه در تلفیقی زیبا آمیزه های طبیعی را به ارمغان آورده اند. جاده های روستایی دیلمان را که به سمت جنوب شرقی ادامه دهید، به داماش معروف و سوسن های چلچراغ زیبایش می رسید. سیاهکل یکی از شهرستان های خوش آب و هوای استان گیلان بوده و از سه منطقه آبرفتی، منطقه کوهپایه ای و کوهستانی تشکیل شده است. جاده کوهستانی سیاهکل-دیلمان یکی از زیباترین جاده های استان گیلان است. این جهت 50 کیلومتری از شالیزارهای سرسبز برنج آغاز می شود، از جنگل های انبوه می گذرد و در انتها از ییلاق های سرسبز سردر می آورد.

به دیلمان که نزدیک می شوید، کم کم به جای جنگل، دشت های سرسبز و ییلاقی پیش چشمتان ظاهر می شوند و خنکای هوا شما را برای تفریح در آبشار لونک بیشتر از هر زمان دیگری وسوسه می کند. در یک گوشه از این جاده کوهستانی، آبشار زیبایی وجود دارد که به نام آبشار لونک معروف است. آبشار لونک در سیاهکل از دو آبشار تشکیل شده که در کنار هم در دل طبیعت جاری هستند. پهنای این آبشارها در گذشته به بیست متر می رسید. این آب از آبشار از ارتفاع 6 متری منطقه جاری می شود و به رودخانه شیم می ریزد. لونک یک زندگی جاری شده در طبیعت است. عده زیادی از زوج های جوان گیلانی در روز ازدواج آمدن به کنار آبشار را جز برنامه های اصلی قرار می دهند تا در کنار این چشم انداز از روز بزرگ زندگیشان یادگاری ثبت کنند.

تفریح در منطقه

محل قرارگیری آبشار لونک در دل جنگل است. برای دیدن آبشار باید به دل طبیعت بزنید و از میان درختان سر به فلک کشیده عبور کنید. درحالیکه به آواز پرندگان جنگلی گوش سپرده اید، از میان گلهای رنگارنگ بگذرید. این یک چشم انداز طبیعی بی بدیل است که هر کسی را محو دیدنی خود می کند. اندکی آن طرفتر از آبشار، یکی از زیباترین رودخانه های گیلان قرار گرفته است. این رودخانه در دره قرار گرفته و اختلاف آن با جهت آبشار به حدود صد می رسد. اطراف آبشار و حاشیه منطقه ها جنگلی محل مناسبی برای یک پیک نیک محبت آمیز و خانوادگی است. بساط پیک نیک خود را در کنار یکی از درختان جنگلی برپا کنید و از بودن با عزیزانتان لذت ببرید. لوازم مورد نیاز برای پیک نیک را به همراه داشته و مراقب باشید در جنگل آتش روشن نکنید.

گرمای هوای بهار و تابستان و آب آبشار یک فرصت استثنایی برای آب بازی و خنک شدن در دل طبیعت و زمانی برای شاد بودن را فراهم می آورد. براساس مقاله آبشار لونک کجاست باید بدانید که چشم انداز ها طبیعی این ناحیه آنقدر ناب و چشم نواز بوده که به هر کسی سوژه ای را برای عکاسی می دهد. بهتر است دوربین مناسبی همراه داشته باشید تا برای ثبت خاطرات خود دست به کار شوید.

گردشگری منطقه

در منطقه برای مسافران امکانات اولیه مانند منقل های بتونی برای کباب، سرویس بهداشتی و آب لوله کشی تدارک دیده شده و جهت دسترسی به آبشار لونک سیاهکل به صورت پلکانی و پله پله هست. در طرف دیگر جاده و روبروی آبشار، تعدادی فروشگاه و ایستگاه صنایع دستی قرار دارند. درختان مختلفی در این منطقه وجود دارند؛ توسکا، خرمندی، راش، ممرز و انجیری. در کنار این درختان گیاهان بسیاری هم روییده اند و جلوه طبیعت این منطقه با گلهای رنگارنگ خودنمایی می کند.

اقامتگاه

چنانچه مایل به اقامت در این مکان باشید، سه گزینه پیش رو دارید: اجاره کردن خانه های محلی، گرفتن اتاق در هتل یا اقامت در مهمانسراهای شهرهای اطراف. البته، هستند افرادی که تمایل دارند شب را در طبیعت بگذرانند. اگر شما هم مایل به گذراندن شبی در طبیعت هستید، توصیه ما به شما این است که درباره کمپ زدن و اقامت در چادر اطلاعات لازم را داشته باشید و حتما لوازم مورجهانز خود را از قبل تهیه کنید.

دیدنی های اطراف

گل سوسن چلچراغ

سوسن چلچراغ نخستین گیاهی است که به نام میراث ملی در ایران به ثبت رسید. از آنجا که شکوفه های این گل با رنگ سفید بصورت واژگون باز می شوند، نام سوسن چلچراغ را به خود گرفته است. انتهای گلبرگ های آن پوشیده از دانه های برجسته و پرچم های بسیار بلند بوده و قامت این گل حدود یک متر است. گل سوسن چلچراغ از جمله گلهای نادر و کمیابی بوده که تا به امروز فقط در دو نقطه جهان شناسایی شده است. پس از معرفی این گل، از سوی شورای عالی محیط زیست در زمره آثار زیست محیطی ملی کشور به ثبت رسید و طی این سالها رویشگاه سوسن چلچراغ به مساحت 4 هکتار تحت حفاظت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانیدآشنایی با روستای داماش و سوسن چلچراغ در استان گیلان

کوه درفک

قله درفک آتشفشان خاموش منطقه گیلان به ارتفاع 2733 متری در البرز غربی قرار گرفته است و از دیرباز در اذهان کوهنوردان طنین انداز بود. این کوه، کوهی زیبا چشم انداز و یکی از نعمت های بی نظیر خداوند است. آغاز کوه درفک بلندی های شرق دره سپید رود بوده، رشته کوه های غرب گیلان تا مرز این دره پیش آمده و از آن پس قله درفک با کوهپایه های جنگلی انبوه و دیواره صخره ای تمام می شود.

بیشتر بخوانیدقله درفک | طبیعتی چشم گیر و زیبا در ییلاق های درفک

منطقه سرسبز دیلمان

دشت تپه ماهوری با پوشش استپ کوهی که از طریق بوته های تیغه دار و مزارع گندم پوشیده شده، نوازشگر چشمان حیرت زده ناظر ره خسته است.

بیشتر بخوانیداماکن دیدنی دیلمان | شهری دنج و رویایی در گیلان

چشمه آب معدنی لاریخانی و غار اسپهبدان

چشمه لاریخانی در نقطه انتهای جنگل لاریخانی و در کوه منتهی به دیلمان قرار گرفته است. چشمه به منبع آب منتقل شده و سر ریز آن برای عموم است. در کنار چشمه دشت کوچکی وجود دارد که مردم در آن چادر می زنند. قصابی، کبابی، خواربار در محل فعال است. در فصل میوه، روستائیان محصولات باغی را در کنار چشمه به گردشگران عرضه می کنند. غار اسپهبدان در روستای شاه شهیدان از توابع دهستان خورگام، بخش خورگام شهرستان رودبار واقع شده است. این غار که مربوط به عصر آهن بوده، به نام یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

توصیه هایی به مسافران

  • از طبیعت مراقبت کنید.
  • همواره کیسه ای برای جمع آوری زباله های خود همراه داشته باشید و زباله ها را در دل طبیعت رها نکنید.
  • اگرچه شمال ایران منطقه ای سرسبز و پر باران است، اما براساس مقاله آبشار لونک کجاست باید بدانید که مقدار بارندگی و مقدار آب رودها در سالهای اخیر افت چشمگیری داشت.
  • جنگل های این منطقه ها از طریق قاچاقچیان چوب و زمین خواران غارت شده اند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همگردی
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155345

به "آبشار لونک در سیاهکل؛ دیدنی شگفت انگیز در بطن گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار لونک در سیاهکل؛ دیدنی شگفت انگیز در بطن گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید