پیگیری از مجلس برای بازگشت بیمه رانندگان تاکسی

به گزارش مجله سرگرمی، مرتضی ضامنی در گفت و گو با خبرنگاران، در مورد حذف بیمه رانندگان تاکسی و رایزنی هایی که تاکنون برای بازگشت این اعتبارات صورت گرفته، گفت: از 15 روز پیش که موضوع حذف اعتبارات بیمه رانندگان تاکسی مطرح شد پیگیری های فشرده ای را از نمایندگان مجلس انجام دادیم زیرا در حال حاضر تنها حوزه ای که می تواند این مشکل را حل نماید نمایندگان مجلس هستند؛ بیمه رانندگان تاکسی کمترین خدمتی است که برای حوزه حمل و نقل عمومی شهری صورت گرفته است.

پیگیری از مجلس برای بازگشت بیمه رانندگان تاکسی

وی ادامه داد: در سال 89 به واسطه یکی از سرفصل های هدفمندی یارانه ها بیمه رانندگان تاکسی در دستور کار نهاده شد که گاهی پرداخت این بیمه از سوی دولت با تعلل رو به رو می شد سال گذشته طرحی به تصویب رسید که بودجه ای اختصاصی برای بیمه تامین اجتماعی رانندگان از محل قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی گردد و این بودجه اختصاصی در سال 98 نیز تمدید گردد که در یک اقدام غیرمنتظره شاهد بودیم سازمان برنامه و بودجه این اعتبارات را در بودجه سال 98 حذف کرد. طی این مدت پیگیری های لازم را توسط نمایندگان انجام دادیم امیدواریم با حمایت مجلس از این قشر زحمتکش این اعتبارات در بودجه 98 تثبیت گردد.

ضامنی در پاسخ به پرسش دیگری در مورد توقف روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: طرحی در سال 95 در مورد نوسازی ناوگان تاکسیرانی کلید خورد که بر اساس آن 65 هزار تاکسی نوسازی شدند، در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که به خاطر شرایط کلی کشور فراوریکنندگان خودرو با آن روبرو اند روند نوسازی متوقف شده و از ابتدای سال جاری تا کنون تنها 1500 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است این در حالی است که تا انتها سال جاری حدود 150 هزار تاکسی معادل 45 درصد ناوگان تاکسیرانی شهری کشور به سن فرسودگی می رسد که گفتگوهایی برای از سر دریافت روند نوسازی با وزارت صنعت و معدن اجرا شده تا فراوریکنندگان سهمیه مشخصی برای فراوری تاکسی اختصاص دهند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در پاسخ به پرسش دیگری در مورد جریمه شدن تاکسی های فرسودهای که امکان تمدید برگه معاینه فنی خودروی خود را ندارند، گفت: تاکسی ها دو کد جریمه دارند که یکی مربوط به ناوگان فرسوده ای است که به سن فرسودگی رسیده اما اقدام به نوسازی ننموده است و دیگری تاکسی هایی است که معاینه فنی ندارند، ما به واسطه توقف فرآیند نوسازی مصوبه ای را در دولت داشته ایم که کد جریمه تاکسی هایی که برای نوسازی ثبت نام نموده اند به دلیل فرسودگی امکان دریافت معاینه فنی ندارند، جریمه نشوند.

وی تاکید نمود: تاکسی هایی معاف از این جریمه هستند که در سایت نوسازی اعلام آمادگی نموده باشند و این لیست در اختیار پلیس نهاده شده تا مشمول جریمه نشوند.

ضامنی همچنین از آنالیز راهکارهای دیگر برای حل مشکل فرسودگی ناوگان تاکسیرانی اطلاع داد و گفت: اولویت اصلی ما نوسازی تاکسی با خودروهای داخلی است اما در حال حاضر که ما با مشکل انباشت فرسودگی در تاکسیرانی روبرویم طرح های جایگزین دیگری به شورای عالی ترافیک کشور ارائه نموده ایم که یکی از آنها این است که اگر مالک تاکسی های فرسوده بتوانند خودرویی که شاخص مورد نظر برای تاکسی را دارد معرفی کند تا پلاک زرد تاکسی فرسوده به این خودروها منتقل گردد در حال حاضر این پیشنهاد به شورای ترافیک ارائه شده اما امیدواریم نوسازی در سال جدید از سر گرفته گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 11173

به "پیگیری از مجلس برای بازگشت بیمه رانندگان تاکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری از مجلس برای بازگشت بیمه رانندگان تاکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید