مرمت قلعه والی ایلام تا دو هفته دیگر به خاتمه می رسد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از فعالیت 17 کارگاه مرمتی در سطح استان اطلاع داد و گفت: مرمت قلعه والی ایلام که یکی از بناهام مهم و ارزشمند این استان به شمار می رود تا دو هفته دیگر به سرانجام می رسد.

مرمت قلعه والی ایلام تا دو هفته دیگر به خاتمه می رسد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، قلعه والی که یک بنای متعلق به دوره قاجاری است در سال 1326 هجری قمری و به دستور غلام رضا خان والی در محله ای به نام حسین آباد فیلی که به عنوان ده بالا مشهور بوده، احداث شد. این قلعه که در زمینی به بزرگی 2500 مترمربع ساخته گردیده دارای یک حیاط مرکزی به مساحت 700 مترمربع است. حیاط از سه سمت به وسیله عمارت احاطه گردیده و عمده مصالح به کار رفته در ساخت آن، شامل آجر و در مواردی سنگ است.

عبدالملک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در زمینه مرمت های انجام شده در این بنای تاریخی گفت: قلعه والی ایلام درحالی با 150 میلیون اعتبار از حدود 40 روز پیش مورد مرمت قرار گرفته که هم اکنون مرمت در و پنجره های چوبی آن به سرانجام رسیده گردیده است.

او به کاشی کاری اتاق شاه نشین و دیگر فعالیت های مرمتی این بنا اشاره نمود و اضافه کرد: درحال حاضر عمده فعالیت های انجام شده در این قلعه شامل آجرفرش پشت بام، مرمت دیوار شمالی قلعه، کنگره ها و ترک هایی که در اتاق بر اثر زلزله ایجاد گردیده بود می گردد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، بر اساس پیش بینی های انجام شده مرمت قلعه والی که موزه مردمشناسی استان نیز به شمار می رود و در مرکز شهر ایلام قرار گرفته است تا دو هفته دیگر به سرانجام می رسد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 826

به "مرمت قلعه والی ایلام تا دو هفته دیگر به خاتمه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت قلعه والی ایلام تا دو هفته دیگر به خاتمه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید