ارتقاء دانش بسته بندی در استان قزوین لازم است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل کمک در جلسه اقتصاد مقاومتی که عصر سه شنبه با حضور کیشان سینک نماینده رسمی سازمان جهانی بسته بندی، زاهدی استاندار، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، در استانداری برگزار گردید گفت: در جلسات اقتصاد مقاومتی رویکرد ما دعوت از شخصیت های تاثیرگذار و دارای ایده و برنامه است تا این جلسات از حالت تشریفاتی خارج شده و به سمت فعالیت عملیاتی سوق پیدا کند.

ارتقاء دانش بسته بندی در استان قزوین لازم است

وی اضافه نمود: در این جلسات با حساس سازی مدیران به موضوعات مختلف اقتصادی در صددیم از همه ظرفیت های داخل و خارج کشور برای رونق فراوری، اشتغال و اقتصاد استفاده کنیم تا وضعیت بهتری داشته باشیم.

یاری توضیح داد: در ترکیه با برگزاری یک اجلاس جهانی در صمعت توانستند بیش از 50 میلیون دلار یاری بگیرند و برخی طرح های خود را اجرا نمایند و ما در اجلاسها معمولا دستاورد مهمی نداریم که این نقیصه باید جبران گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: خوشه بسته بندی می تواند برای فراورینمایندگان استان قزوین دستاوردهای زیادی داشته باشد به شرط آن که از دانش روز برخوردار باشیم و بتوانیم با کشورهای صاحب دانش در این عرصه تبادل بیشتری داشته باشیم.

یاری گفت: قرار نیست فراورینماینده دغدغه فروش محصول خود را داشته باشد لذا باید یاری کنیم تا شرکت هایی در بخش خصوصی فعال شوند تا بتوانند در بسته بندی، فروش و صادرات بصورت تخصصی و کارشناسی عمل نموده و به اقتصاد فراورینماینده هم یاری نمایند.

وی اضافه نمود: امروز در صنعت بسته بندی با چالش مواجهیم و هنوز نمی دانیم مثلا برای صادرات تابلو فرش از چه نوع بسته بندی استفاده کنیم تا صنایع دستی ما آسیب نبیند و سالم به مقصد در داخل یا خارج از کشور منتقل گردد.

یاری توضیح داد: به دلیل نداشتن مهارت لازم در بسته بندی نمی توانیم انگور تازه خوری را به کشورهای دیگر صادر کنیم در حالی که این بخش بسیار سودآور است و امروز فرصتی فراهم شده تا با سازمان جهانی بسته بندی ارتباط بیشتری پیدا کنیم و از این دانش و ظرفیت برای ارتقاء توان فنی خود بهره برداری کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8061

به "ارتقاء دانش بسته بندی در استان قزوین لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقاء دانش بسته بندی در استان قزوین لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید