آیین پایانی جشنواره موسیقی فارس برگزار گردید، اعطای شهروندی افتخاری

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در این مراسم که شامگاه جمعه در تالار حافظ برگزار گردید، چهره هایی نظیر معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز موسیقی وزارت ارشاد، شخصیت های استانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حضور داشتند.

آیین پایانی جشنواره موسیقی فارس برگزار گردید، اعطای شهروندی افتخاری

در این مراسم که در پی دور دهم جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس از 9 تا 16 آذرماه جاری در شیراز برگزار گردید، موسیقی دانانی نظیر حسین علیزاده، شریف لطیفی، محمدرضا درویشی و هنرمندان برجسته موسیقی استان حضور یافتند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: خوشحالم هنرمندانی را می بینم که بدون اتکا به بودجه دولتی در سبک ها و گونه های مختلف موسیقی در این شهر به اجرای هنرشان می پردازند. این امر از آن جا می آید که شیراز از دیرباز شهری بوده که با موسیقی عجین است.

مجتبی حسینی اضافه کرد: اگر تاریخ شهر شیراز را دنبال کنیم در میابیم که طنین موسیقی ناب و اصیل از خاندان های اصیل شیراز برخواسته و مردم کوچه و بازار هم موسیقی را بخشی از مایحتاج خود می دانستند.

وی گفت: دوازدهمین جشنواره موسیقی فارس اهمیتی بیش از سال های گذشته دارد چرا که هنرمندان بزرگی چون مجمعی از هنرمندان و نوازندگان تراز اول گرد آمده و افتخار موسیقی ناب این استان را به مردم ایران تبریک می گویند.

سرپرست استانداری فارس نیز در سخنانی با اشاره به اینکه استان فارس که به حق باید آن را ایران کوچک نامید مورد توجه همه علاقه مندان به فرهنگ و هنر است، کرد: هنر موسیقی در فارس در صندلی والایی واقع شده است.

یدالله رحمانی با تجه به اینکه اقتصاد هنر باید در معرض دید فعالان اقتصادی قرار گیرند، گفت: متولیان فرهنگی باید برای معرفی غنای فرهنگی استان از هنرمندان حمایت نمایند؛ هر چند که استانداری نیز به نوبه خودر در راه حمایت از هنرمندان کارهای شاخصی انجام داده است.

این در حالیست که 20 گروه موسیقی پاپ با نگارش بیانیه ای حذف خود را از جشنواره عمدی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر دستی برآمد و این بار بر سر ذوق جوانانی کوفت که ماه ها تمرین نموده بودند تا با سازهایشان، با صداهایشان عطر شادی را ... پخش نمایند، می خواستند ... با پنجه هایشان مرهمی بگذارند بر اندوه کسانی که مجالی می جویند برای رها شدن از ترس و تیرگی آینده. در سرزمین باربد و نکیسا، حافظ و سعدی که تار و پود مردمانش با نوای چنگ آمیخته است، کسانی نابخردانه زخم بر روح نوخاستگانی زدند که پناهشان فقط موسیقی بود و ترانه بود و نواختن قلب های معصومشان. اما آن که امضا می نماید نمی داند خط بر شور و شعور و تلاش جوانانی می کشد که تنها عرصه ای می خواهند برای تجلی هنرشان. برای سهیم کردن دیگران در لحظه های تنهایی هاشان.

در بخشی از این مراسم نشان شهروندی افتخاری شیراز به استاد حسین علیزاده، موسیقیدان ایرانی از سوی شهردار اهدا شد.

حسین علیزاده هم در این مراسم گفت: من اولین فعالیتم را در سن 21 سالگی در شیراز آغاز کردم و این شهر در پیوندی محکم با موسیقی واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه فضای این شهر را موسیقی و ادبیات فراگرفته است، اضافه کرد: زمانی از من می پرسیدند که چرا نشان شوالیه را نپذیرفتم اما اگر کسی هم اکنون در این نشست باشد متوجه می گردد که افتخار شهروند شدن در شیراز چقدر در مقابل آن نشان بزرگتر است.

این در حالی بود که در این نشست از سردیس محمدرضا درویشی و احمد پژمان رونمایی و از شریف لطفی نیز تقدیر شد.

به گزارش خبرنگاران، دهمین دوره جشنواره گروه نوازی موسیقی فارس با حضور احمد پژمان به عنوان دبیر هنری و کیوان فرزین در مقام نایب دبیر هنری و راهنمایی رضایی دبیر اجرایی برگزار گردید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7801

به "آیین پایانی جشنواره موسیقی فارس برگزار گردید، اعطای شهروندی افتخاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین پایانی جشنواره موسیقی فارس برگزار گردید، اعطای شهروندی افتخاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید