پرفروش ترین شاسی بلند بنز در ایران

به گزارش مجله سرگرمی، از GLK تا GLC بنز راه سختی را آمد! خودروسازی که نمی توانست یک کراس اوور محبوب و جذاب در کوچک ترین سگمنت متعارف بازار خودروهای لوکس و پریمیوم عرضه کند، حالا در سرتاسر جهان پرچمدار این بازار است و با غلبه بر ب.ام.و X3، آئودی Q5 و لکسوس NX توانسته بهترین مقادیر فروش سالانه را نصیب خود کند. واقعا چه اتفاقی افتاده که مرسدس بنز از طرح مهیب GLK به فرم جذاب و قابل تامل GLC رسیده است؟ این گزارش در پی پاسخی به این سوال است؟

پرفروش ترین شاسی بلند بنز در ایران

طراحی و ایده پردازی در حد شاهکار

ادموندس مجله مشهور خودرو در ستایش از طراحی بدنه و کابین GLC43 از واژه الگانت (Elegant) به معنی ظریف، زیبا و برازنده استفاده کرده است. کلمه ای که به خوبی ارزش کار طراحان مرسدس بنز را بازگو کرده، وضعیتی که ذهن را ناخودآگاه یاد ساخته های برجسته تاریخ بنز می اندازد. نکته مهم درباره بدنه GLC43 این است که به هیچ خودرو دیگری شبیه نیست و راه خود را رفته است. موردی که در کابین هم ر عایت شده و با بهبود داشبورد سری برجسته C کلاس، فضای منحصربه فرد را برای خریداران خودرو خلق کرده است. البته به نظر می رسد اوج کار مرسدس بنز همچنان طراحی مهیجی است که در جلوپنجره توری و ظریف خودرو به کار برده و محصولی با فرم گرانقیمت را به دوستدارانش هدیه داده است. در کل این بنز 55 هزار دلاری خیلی بیشتر از قیمتش می ارزد.

سواری؛ درست آنچه باید باشد

انگار که روی فرش پرنده علاالدین نشسته باشید! نرم و راحت و بی لرزش است و در عین حال با تغییر تنظیمات، فنربندی می تواند دقیق و مستحکم و هوشمند گردد. همه چیز هم به سیستم برجسته تعلیق خودرو که مرسدس بنز به آن لقب Air Body Control داده برمی گردد. خب برای یک خودرو 650 میلیونی که در صورت ورود انبوه به ایران حداقل 2 تا 3 میلیارد ارزش دارد، چنین کیفیتی عجیب نیست!

GLC43 و جادوی ای ام جی

قبل از هر چیز باید فنربندی خودرو را ستود. موضوع مهمی که با دست نوازشگر AMG تا سطح بالایی ارتقا یافته و در کورس های مختلف GLC43 را پا به پای X3 به ادامه راستا وا می دارد. گیربکس 9 سرعته اتوماتیک خودرو هم اوج کار مهندسان این شرکت است که وقتی کنار موتور وی شکل، شش سیلندر و سه لیتری بنز که به دو توربوشارژر مجهز است قرار می گیرد، نیرویی معادل 362 اسب بخار و 450 نیوتن متر گشتاور را به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ انتقال می دهد. این بنز پف آلود و خوش رکاب گرچه در مرز 248 کیلومتر سرعتش محدود شده ولی با توجه به توان بالای موتورش ظرف کمتر از پنج ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست می یابد. همین قدر مهیج و همین قدر راحت!

آمار فروش؛ همه چیز عالی است

خب بد نیست بدانید بنز GLC در دو گونه کلاسیک و کوپه با فروش حیرت انگیزی که دارد یکی از 50 خودرو برتر جهان از نظر میزان فروش است. این خودرو نیمه لوکس که فعلا پرچمدار کلاس خود در دو بازار آمریکای شمالی و چین است، در اروپا طی یک دوره زمانی که کمتر از پنج سال است، پیروز شده بیش از 384 هزار دستگاه فروش داشته باشد که با احتساب فروش پیروز سری کوپه، این عدد تا مرز 450 هزار دستگاه رشد خواهد کرد. در چین و آمریکا هم این محصول به ترتیب ظرف مدتی کمتر از چهار سال پیروز شده 257 و 215 هزار دستگاه فروش را عاید مرسدس بنز کند. وضعیتی که در نهایت میزان فروش GLC را در این نسل به مرز یک میلیون دستگاه (آن هم بدون احتساب فروش بنز در باقی بازارهای جهان) نزدیک می کند.

نتیجه نهایی

مجله معتبر ادموندس به این خودرو نمره 8.4 از 10 داده و بهترین ویژگی GLC43 را تعادل عالی بین راحتی و لذت رانندگی دانسته است. اتواولاشن هم با ستایش این محصول مرسدس نمره 4.1 از 5 را به GLC43 داده که عدد بالایی است. تجربه سواری برخی از خبرنگاران با این خودرو در ایران هم خبر از تحول واقعی کراس اوور کوچک مرسدس بنز در مقایسه با خودرویی نامفهوم همچون GLK دارد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: دیوار
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44495

به "پرفروش ترین شاسی بلند بنز در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرفروش ترین شاسی بلند بنز در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید