نوازندگان ارکستر جوانان جهان و سمفونیک تهران تمرین کردند

به گزارش مجله سرگرمی، نخستین تمرین مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران برگزار شد.

نوازندگان ارکستر جوانان جهان و سمفونیک تهران تمرین کردند

به گزارش خبرنگاران، بنیاد رودکی گفت که اولین تمرین مشترک ارکستر جوانان دنیا و ارکستر سمفونیک تهران 13 مردادماه با حضور رهبران این دو ارکستر در دو بخش مختلف انجام شد؛ ابتدا نوازندگان ارکستر جوانان دنیا به رهبری دامیانو جورانا تمرین کردند و سپس هر دو ارکستر ادغام شدند و تمرین مشترکی را به رهبری نصیر حیدریان انجام دادند.

در این تمرین که از ساعت اولیه صبح آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت، این دو ارکستر بخش هایی از قطعات سمفونی 7 شوبرت، سمفونی 4 شومان را به طور مشترک نواختند.

لوریس چکناوریان که رهبری شب دوم اجرا را برعهده دارد، به تماشای تمرین این دو ارکستر نشست.

کنسرت مشترک ارکستر جوانان دنیا و ارکستر سمفونیک تهران با رهبری لوریس چکناوریان روزهای 20 تا 22 مردادماه ساعت 18:30 در تالار وحدت برگزار می شود.

همچنین نصیر حیدریاندرباره همکاری با این ارکستر، گفت: کار خیلی خوب و مثبتی اجرا شده و باید آن را به فال نیک گرفت. برای حرفی که می زنم دلیل دارم. یکی از دلایلم این است که ارکستر جوانان دنیا همان طور که از نامش پیداست، شامل نوازندگان تمام کشورهای دنیا اعم از آلمان، ترکیه، آمریکا و ... است. نوازندگان ما باید در وهله اول شاهد آن باشند که در عیان ارکستر سمفونیکی، خود را به درجه مقایسه رسانده و ببینند هریک در چه سطحی از نوازندگی قرار دارند. آن ها باید بدانند که رقابت ها در چه سطحی است. سطح این رقابت ها همیشه به پیشرفت کار کمک زیادی کرده است.

او توضیح داد: من قرار است در آخرین شب، قطعات سمفونیک 7 شوبرت که به اشتباه 8 خوانده می شود و سمفونی 4 شومان را در این کنسرت رهبری کنم.

وی اظهار کرد: برای ارکستر سمفونیک تهران خیلی خوب است که قطعات، تکنیک و زبان موسیقی، نوازندگان را می سازد و سطح آن ها را بالا می برد، حتی بچه های ارکستر جونان دنیا و مایستر آن ها معتقد بودند که قطعات انتخاب شده سنگین هستند.

او درباره سطح نوازندگی اعضای ارکستر و در مقایسه با یکدیگر نیز گفت: قطعا مقایسه دو گروه ارکستر، کار درستی نیست، چون بیشتر دانشجو هستند و سابقه نوازندگی را به صورت مرتب داشته و تمرینات کاملا مدونی دارند. ما در شهر گراتس 8 کنسرت در سال داریم که بسیار برنامه فشرده ای است، اما نوازندگان همیشه در مرحله آمادگی قرار دارند. بچه های ما هرچه می نوازند، غرورشان بوده است، اما باید مداوم تمرین داده شوند تا به سطوح بالاتری دست پیدا کنند. اعضای ارکستر سمفونیک تهران پتانسیل بالایی دارند و اگر با آن ها به صورت مداوم کار شود، در مدت یکی - دو سال ارکستر سمفونیک مطرحی خواهیم داشت؛ اما انتخاب باید درست باشد. در حقیقت از نظر انتخاب رهبر، باید سخت گیرانه عمل کرد.

وی اضافه کرد: در اروپا، رهبر را نه به خاطر سالن پُر کردن یا خوش قیافه بودن، بلکه به دلیل این که زیر ذره بین است، انتخاب می کنند. همیشه در تمام دنیا ارکسترها رهبران را انتخاب می کنند و از آن ها برای دلایل انتخاب شان سوال می شود.

ارکستر سمفونیک تهران قرار است پروژه مشترکی را با کشور ایتالیا با عنوان صدای ایتالیا برای ایران برگزار کند و نصیر حیدریان یکی از سه رهبری است که قرار است در این سه روز روی صحنه برود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53604

به "نوازندگان ارکستر جوانان جهان و سمفونیک تهران تمرین کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوازندگان ارکستر جوانان جهان و سمفونیک تهران تمرین کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید