نمایشگاه آوای دستان زنان جنوب در گالری سوره بوشهر افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون هماهنگی امور مالی استاندار بوشهر در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: صنایع دستی از بخش های ویژه و خاص اقتصاد غیرنفتی است که با استفاده از منابع داخلی فراوری و دارای ارزش افزوده بالایی است.

نمایشگاه آوای دستان زنان جنوب در گالری سوره بوشهر افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر،سعید زرین فر اضافه نمود: صنایع دستی بیانگر فرهنگ ملت ها و اقوام است و با ارائه دست بافته های فعالان این صنایع ضمن انتقال فرهنگی احیای فرهنگ ها نیز انجام می گردد.

وی اعلام کرد: به تازگی در استان بوشهر کارهای مهم و بزرگی در بخش صنایع دستی انجام گرفته است و با توجه به اهمیت این بخش اولویت پرداخت تسهیلات با صنایع دستی است که می توان با مبلغ پایینی اشتغال مناسبی بویژه برای بانوان ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار بوشهر تأمین مواد اولیه و بازاریابی را از جمله نیازهای فعالان بخش صنایع دستی در استان بوشهر عنوان نمود.

زرین فر گفت: با توجه به اینکه بیشترین فعالان بخش صنایع دستی زنان روستایی هستند و دسترسی به بازار داخلی و خارجی ندارند فراهم کردن بازار مناسب و راه اندازی فروشگاه دائمی برای فروش این دست بافته ها مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با راه اندازی انجمن تخصصی صنایع دستی پشتیبانی از فعالیت زنجیره های حوزه از جمله تأمین مواد اولیه، فراوری، بسته بندی، بازاریابی و صادرات انجام می گردد.

زرین فر برضرورت ارائه آموزش ها در رشته های مختلف صنایع دستی و ارائه محصولات جدید در این بخش تاکید نمود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: نمایشگاه صنایع دستی زاییده توانایی ها، ظرفیت و پتانسیل زنان روستایی این استان است.

مریم آذرشب اضافه نمود: امروز به همت معاونت صنایع دستی استان بوشهر حصیربافی به عنوان هنر دیرینه و نژادی استان و هویت گمشده ای که باید خیلی قبل تر به آن پرداخته می شد احیا شده است.

وی اضافه نمود: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی داشته های خود و بیانگر توانمندی زنان بوشهری است که با دستان توانای خود چنین صنعت و هنری را ایجاد می نمایند.

آذر شب اضافه نمود: بخش اعظمی ازاقتصاد استان به دست بانوان رقم می خورد این درحالی است که در معادله های مالی شاید کمتر به آن توجه شده است.

وی ضرورت ساماندهی مسیرهای کسب درآمد در بخش صنایع دستی را مورد تاکید قرار داد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: در این نمایشگاه محصولات و دیوارکوب های حصیری مناسب دکوراسیون های امروزی که حاصل هنر دست بانوان بوشهری است به نمایش گذاشته شده است.

لیلا رحیمی اضافه نمود: در این نمایشگاه بیش از 100 اثر مختلف در بخش حصیر بافی شامل بشقاب ها، سفره های حصیری با تکنیک های جدید حصیربافی به نمایش در آمده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه حصیر بافی از هنرهای بومی و سنتی استان بوشهر است کوشش می گردد با طراحی های جدید صندلی این هنر در استان حفظ و احیا گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39317

به "نمایشگاه آوای دستان زنان جنوب در گالری سوره بوشهر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آوای دستان زنان جنوب در گالری سوره بوشهر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید