موزه ملی زیتون در رودبار راه اندازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به ساخت موزه ملی زیتون در رودبار گفت: بر اساس آخرین تصمیمات موزه ملی زیتون ایران در محل ساختمان تاریخی میراث فرهنگی رودبار در دهه فجر سال جاری راه اندازی می گردد.

موزه ملی زیتون در رودبار راه اندازی می گردد

به گزارش فارس از رشت، شهروز امیر انتخابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان به لحاظ تنوع محصولات کشاورزی جزو استان های برتر کشور است، اظهار کرد: ما در استان گیلان محصولات کشاورزی متنوعی ازجمله، بادام، برنج، زیتون، هندوانه داریم که نشان دهنده تنوع محصولاتی است لذا اگر به آن توجه گردد بسیار برای توسعه اقتصاد منطقه مفید است.

وی با اشاره به ساخت موزه ملی زیتون در رودبار گفت: بر اساس آخرین تصمیمات موزه ملی زیتون ایران در محل ساختمان تاریخی میراث فرهنگی رودبار در دهه فجر سال جاری راه اندازی می گردد که تاکنون کار مرمت این ساختمان صورت گرفته اما برای افتتاح آن به ابزار قدیمی فراوری زیتون احتیاج است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به دلایل افتتاح موزه تاریخی زیتون توضیح داد: یکی از اهداف افتتاح این موزه آشنایی مردم با زیتون به صورت تخصصی ازجمله گیاه شناسی، زیست شناسی، اسطوره شناسی، تاریخچه زیتون در ایران و دنیا، یافته های باستان شناسی زیتون، شیوه سنتی فراوری صابون زیتون، کاربردهای سنتی روغن زیتون و وسایل قدیمی فراوری زیتون است.

امیر انتخابی با درخواست از مردم برای همکاری در افتتاح موزه ملی زیتون، بیان نمود: برای افتتاح این موزه احتیاج به همکاری تمام نهادها، ارگان، سازمان های مردمی است لذا از همه درخواست دارم اگر وسایل قدیمی مرتبط با کاشت و برداشت زیتون را دارند به موزه مردم شناسی در رشت تحویل دهند.

وی با اشاره به انعقادتفاهم نامه ای با سازمان جهاد کشاورزی برای افتتاح موزه ملی زیتون گفت: تأسیس موزه ملی زیتون یکی از مهم ترین اهداف میراث فرهنگی استان است و در تلاشیم با همکاری همه نهادها ازجمله فرمانداری رودبار و مرکز تحقیقات زیتون کشور در دهه فجر افتتاح و برای بازدید عموم مورد بهره برداری قرار گیرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32760

به "موزه ملی زیتون در رودبار راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی زیتون در رودبار راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید