مقصودلو: به قهرمانی در مسابقات تاتا استیل هلند فکر می کنم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، پرهام مقصودلو اولین شطرنجباز ایرانی است که به حضور در رقابت های تاتا استیل دعوت شده است؛ تاتا استیل عنوان مسابقات معتبری است که همه ساله به میزبانی هلند برگزار می شود.

مقصودلو: به قهرمانی در مسابقات تاتا استیل هلند فکر می کنم

این رقابت ها در سه جدول A، B، C برگزار می شود. مقصودلو نیز به حضور در جدول B این مسابقات دعوت شده است.

14 شطرنجباز از کشورهای هلند، روسیه، آلمان (2نفر)، بلاروس، اوکراین، کانادا، مجارستان، هند، قزاقستان و ایران برگزار کننده دیدارهای جدول B هستند که در 13 دور با هم رقابت می کنند. در پایان، قهرمان این جدول راهی جدول A می شود.

مقصودلو که در رقابت های اخیر قهرمانی جوانان جهان و برای اولین بار در تاریخ شطرنج ایران به عنوان قهرمانی دست یافت قصد دارد با حضور در مسابقات تاتا استیل، قهرمانی جدول B را از سان توش وی دیت هندی بگیرد و خود راهی جدول A شود.

این شطرنج باز ملی پوش کشورمان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مسابقات تاتااستیل از 21 دی ماه آغاز می شود، گفت: تمام بهترین های جهان حداقل یک بار حضور در این رقابت ها را تجربه کرده اند. جدول A مسابقات تاتااستیل محل رقابت بهترین های جهان است و در جدول B نیز شطرنجبازانی رقابت می کنند که در تلاش برای رسیدن به آنها هستند.

مقصودلو با اشاره به اینکه رقابت های جدول B با حضور 14 شطرنجباز و در 13 دور برگزار می شود، شرح داد: به لحاظ سطح برگزاری مسابقات، رقابت های جام ستارگان که در آن حضور داشتم تقریبا همسطح با جدول B مسابقات تاتااستیل بود اما اینکه این رقابت ها در 13 دور متوالی برگزار می شود تجربه جدیدی برایم خواهد بود. معمولا مسابقات شطرنج در 9 دور برگزار می شود و این اولین بار است که من در رقابتی با تعداد دور بالاتر حضور خواهم داشت.

وی ادامه داد: در اکثر مسابقاتی که در جدول بسته و به صورت دوره ای برگزار شده است، عملکرد خوبی داشته و قهرمان شده ام. این موضوع دلگرمی زیادی برایم ایجاد کرده که بتوانم در هلند هم بهترین عملکرد ممکن را ارائه داده و با قهرمانی در جدول B راهی جدول A شوم.

مقصودلو تاکید کرد: البته که دستیابی به این قهرمانی کار راحتی نخواهد بود اما تلاش و تمرکزم این است که در اولین حضور در مسابقات تاتا استیل چنین عنوانی را کسب کنم.

این شطرنجباز در پاسخ به این پرسش که همراه با مربی در رقابت های تاتا استیل شرکت خواهد کرد یا تنها به این مسابقات اعزام می شود؟ گفت: هنوز معین نیست. بهتر آن است که یک مربی کنارم باشد اما با توجه به شرایط موجود کار راحتی نیست. امیدوارم بتوانم در فرصتی که دارم با یکی، دو گزینه خارجی هماهنگ شوم تا بتوانم مربی در کنارم داشته باشم شاید هم در این رابطه با سوکولوف مربی تیم ملی هماهنگ شوم. فعلا هیچ چیز معین نیست.

استادبزرگ شطرنج ایران که در حال حاضر دارای ریتینگ 2688 است در مورد برنامه خود برای کسب عنوان سوپراستاد بزرگ که با ریتینگ 2700 محقق می شود نیز گفت: قرار بود در المپیاد جهانی گرجستان این عنوان را کسب کنم اما در این رقابت ها با مشکل روبرو شدم. همه اعضای تیم ملی در گرجستان بیمار شدند. حتی خود من تا یک ماه بعد از المپیاد آنفلوآنزا داشتم. اگرچه با این شرایط در این رقابت ها هفدهم شدیم اما باعث شد نتوانم به هدفم برای افزایش ریتینگ و کسب عنوان سوپراستاد بزرگ دست یابم اما قطعا تا پایان سال این عنوان را می گیرم.

وی گفت: حضور در مسابقات تاتا استیل فرصت خیلی خوبی است برای رسیدن به این هدف؛ این رقابت ها 13 دور برگزار می شود و فرصت خوبی برای افزایش ریتینگ ایجاد می کند.

پرهام مقصودلو که اخیرا در لیگ چین حضور داشت در پایان گفت: در این رقابت ها نتوانستم عملکرد خوبی داشته باشم. از خودم راضی نبودم اما بعد از چند روز استراحت، تمریناتم را پیگیری می کنم تا برای مسابقات بعدی آماده تر شوم.

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54923

به "مقصودلو: به قهرمانی در مسابقات تاتا استیل هلند فکر می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصودلو: به قهرمانی در مسابقات تاتا استیل هلند فکر می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید