معاون رییس جمهوری در امور زنان از مناطق زلزله زده سراب بازدید کرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، ظهر امروز (دوشنبه) از روستای زلزله زده تیرشاب شهرستان سراب بازدید و با اهالی این شهرستان ملاقات و گفت وگو کرد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان از مناطق زلزله زده سراب بازدید کرد

معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده سراب، با بیان این که میزان تسهیلات برای مناطق زلزله زده از سوی دولت اعلام شده است، گفت: میزان یاری بلاعوض نزدیک به 25 میلیون تومان بوده و 70 میلیون تومان نیز وام در نظر گرفته شده است، البته جزییات تسهیلات را به طور کامل و دقیق در مصوبه دولت می توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: تسهیلات مربوط به خانه های کاملا تخریب شده با خانه های آسیب دیده در زلزله، متفاوت است.

وی بیان نمود: دولت در بحث زلزله به طور سریع وارد عمل شد و مصوبات لازم را بیان نمود که این اقدام بسیار مهمی بود، همچنین رسیدگی های لازم و امدادها از لحظات اولیه انجام شد.

ابتکار با اشاره به نقش مهم دهیاران در روستاها، گفت: حضور دهیاران در چنین مواقع بحرانی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که دهیاران می توانند از نزدیک نسبت به ارزیابی شرایط اقدام نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد که رسیدگی های لازم و اقدامات بعدی برای ساماندهی روستاهای آسیب دیده از زلزله انجام گردد، این روستاها بسیار روستاهای خوبی بوده و نقش کلیدی از نظر کشاورزی دارند، با یاری دولت در آینده ای نزدیک در شرایط بهتری قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای تامین ملزومات اساسی از جمله وسایل گرمایشی در مناطق زلزله زده اندیشیده شده است، گفت: با ارزیابی صحیح شرایط، بهترین شیوه ها برای تامین اسکان مورد احتیاج مردم به کار گرفته می گردد.

ابتکار اعلام کرد: معاونت امور زنان و خانواده نقش مستقیمی در بحث امداد ونجات ندارد، کوشش می کنیم نظارت و توجه کافی برای تامین احتیاجهای خاص بانوان و بچه ها در مناطق زلزله زده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، وی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده بیش ترین کوشش را در مراحل بعد از زلزله انجام می دهد، گفت: ارتقاء طرح های تاب آوری در مناطق زلزله زده از جمله استان کرمانشاه اجرا شده است، امیدوارم بتوانیم این طرح را در استان آذربایجان شرقی نیز عملیاتی کنیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59143

به "معاون رییس جمهوری در امور زنان از مناطق زلزله زده سراب بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رییس جمهوری در امور زنان از مناطق زلزله زده سراب بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید