لایحه استانی شدن انتخابات دغدغه ها را رفع نمی کند

به گزارش مجله سرگرمی، عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت:موضوعات مختلفی وجود دارد که در لایحه فعلی استانی شدن انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد؛ هر چند که امتیازهایی در زمینه رفع مسائل برای افرادی که در حوزه های کوچک تر می خواهند پا به عرصه رقابت بگذارند دیده شده است، اما به طور کلی این دغدغه رفع نمی گردد.

لایحه استانی شدن انتخابات دغدغه ها را رفع نمی کند

حسین قربان زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات و نقاط ضعف و قوت این طرح اظهار کرد: به نظرم دغدغه اصلی این طرح درست است اما لایحه ای که اعلام شده است آن دغدغه را برطرف نمی کند. اینکه ساز و کار انتخاب نمایندگان مجلس و نحوه رأی دهی مردم به آنان و در نظر دریافت مسائل حوزه انتخابیه و ترجیح مسائل ملی و کلان کشور به آنها احتیاج امروز ماست در آن شکی نیست.

وی اضافه کرد: حتماً با مدل فعلی که انتخابات برگزار می گردد، تردیدی نیست که چنین دغدغه ای برای ترجیح مسائل ملی به موضوعات حوزه انتخابیه رعایت نمی گردد اما استانی کردن انتخابات سبب می گردد که این دغدغه محقق گردد یا نه، موضوعی است که احتیاج به تأمل بیشتر دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید نمود: آنچه که در این طرح آمده است بخشی از افرادی که شناخته شده تر هستند و توانمندی بیشتری برای تبلیغات دارند بهتر می توانند در حوزه های انتخابیه رأی بیاورند و بالعکس کسانی که در حوزه های کوچک انتخابیه قرار می گیرند و چندان شناخته شده نیستند با این طرح فعلی نمی توانند توفیقی در انتخابات پیدا نمایند.

وی در انتها اظهار کرد: به هر حال موضوعات مختلفی وجود دارد که در لایحه فعلی استانی شدن انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد و هر چند که امتیازهایی در زمینه برطرف مسائل برای افرادی که در حوزه های کوچک تر می خواهند پا به عرصه رقابت بگذارند دیده شده است، اما به طور کلی این دغدغه برطرف نمی گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14564

به "لایحه استانی شدن انتخابات دغدغه ها را رفع نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه استانی شدن انتخابات دغدغه ها را رفع نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید