لاریجانی: همکاری مالی با طرف صربستانی آنالیز شد، رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از خاتمه سفر 4 روزه خود به صربستان گفت: مسائل مختلف به ویژه راهکارهای افزایش همکاری های مالی با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه صربستان مورد بحث و گفت وگو نهاده شد.

لاریجانی: همکاری مالی با طرف صربستانی آنالیز شد، رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید

به گزارش خبرنگاران، علی لاریجانی در خاتمه سفر به صربستان که به منظور حضور در صد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) انجام شد، گفت: اجلاس IPU موضوعات مختلفی را در کمیته ها و محل اجلاس اصلی پیگیری می کرد که موضوع و شعار این اجلاسیه چگونگی عمل به تعهدات بین المللی و احترام به استقلال کشورها بود به ویژه آنکه بسیاری از کشورها نسبت به رفتارها و به هم ریختگی ای که آمریکا در نظامات جهانی ایجاد نموده انتقاد داشته و نظرات خوبی را در سخنرانی های خود مطرح می کردند.

وی اضافه کرد: از این جهت اجلاس سال جاری، اجلاس خوب و به روزی بود و موضوعات دیگری همچون مسئله محیط زیست در کمیته های دیگر مورد بحث و آنالیز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه دولت دوست و برادر صربستان توانست بسیار خوب اجلاس IPU را برگزار کند، اضافه کرد: همچنین در حاشیه اجلاس فرصتی برای صحبت با رؤسای مجلس ها و مقامات کشورهای حاضر در اجلاس به دست آمد و با 17 نفر از رؤسای مجلس های کشورهای مختلف در رابطه با مسائل منطقه ای، بین المللی آنالیز و رایزنی داشته به ویژه در مورد روابط مالی مباحثی مطرح شد.

لاریجانی بیان نمود: به نظر می رسید بسیاری از مقامات کشورها از عدم تعهد آمریکا به توافق هسته ای ناراضی بوده و علاقمند به همکاری های مالی با ایران هستند اما ممکن است روش کار متفاوت باشد.

وی گفت: بعضی از حوادث اتفاق افتاده در مناطقی مانند سوریه و عراق مورد انتقاد آن ها بود و علاقمند بودند ریشه این حوادث توسط ایران توضیح داده گردد و ایران نظرات خود را در این خصوص بیان کند.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه با بعضی از مقامات صربستان نیز گفت وگوهایی داشته است که بخشی از این گفت وگوها دوجانبه بود، اظهار کرد: رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر امورخارجه صربستان شخصیت های دیگری بودند که با آن ها به گفت وگو نشسته و در زمینه مسائل مختلف و به ویژه راهکارهای افزایش همکاری های مالی و تمرکز بر زمینه هایی که باید برای گسترش همکاری ها انجام داد بحث و گفتگو کردیم.

لاریجانی ادامه داد: رئیس جمهور صربستان نکات دقیق و سنجیده ای در رابطه با روابط مالی و تجاری ایران و صربستان مطرح نموده و به دنبال تسهیل رفت و آمدهای توریستی و تجاری میان دو کشور است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور صربستان طی ماه آینده به ایران می آید، ابراز امیدواری کرد که در این سفر بتوانند راهکارهای مناسبی برای افزایش روابط مالی و تجاری میان دو کشور پیدا نمایند.

لاریجانی در خاتمه از میهمان نوازی دولت، ملت، مسئولان و مقامات صربستان در سفر 4 روزه خود به این کشور قدردانی کرد.

خاتمه پیغام

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52992

به "لاریجانی: همکاری مالی با طرف صربستانی آنالیز شد، رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاریجانی: همکاری مالی با طرف صربستانی آنالیز شد، رئیس جمهور صربستان ماه آینده به تهران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید