قیمت دارو اصلاح می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به لزوم داشتن نگاهی واقع بینانه به قیمت گذاری داروها، گفت: قیمت گذاری ها به نحوی اصلاح می گردد تا بتوانیم از تولیدکننده در عرصه مالی حمایت نموده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم.

قیمت دارو اصلاح می گردد

دکتر محمدرضا شانه ساز در گفت وگو با خبرنگاران، دربارهبرنامه و گام اول سازمان غذا و دارو برای اصلاح ساختار اقتصادی نظام دارویی کشور در سطح فراوری، توزیع و عرضه دارو، گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه فراوری دارو موضوعاتی مانند قیمت گذاری منطقی تر دارو را پیش خواهیم برد؛ به طوریکه در حال حاضر در حوزه قیمت گذاری دارو واقع بینانه تر از قبل عمل می کنیم.

وی اضافه کرد: این درحالیست که در گذشته بعضی اقلام دارویی در داخل فراوری می شدند و حتی چند برابر احتیاج کشور هم ظرفیت فراوری آن ها وجود داشت، اما به دلیل سخت گیری در قیمت گذاری و منطقی نبودن قیمت گذاری ها، فراوریکننده به زیان می افتاد و این زیان چند ساله باعث می شد که دیگر فراوریکننده آن دارو را فراوری نکند. بر همین اساس مجبور بودیم با چند برابر قیمت و با ارزبری بالاتری آن دارو را از یک شرکت خارجی که یک شرکت برندساز و با کیفیت هم نبود، بلکه شرکت هایی از شرق آسیا که از نظر اقتصادی و کاری هم ضعیف بودند، وارد کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید نمود: در حال حاضر قیمت گذاری ها به نحوی اصلاح می گردد تا بتوانیم از فراوریکننده در عرصه اقتصادی هم حمایت نموده و در عین حال ارزبری را هم کاهش دهیم. البته در راستای بهبود اقتصاد دارو در عرصه توزیع و عرضه در بازار نیز برنامه هایی داریم که به تدریج اعلام می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47741

به "قیمت دارو اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت دارو اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید