عملکرد ضعیف برخی دستگاهها برای دسترسی آزاد به اطلاعات

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: بعضی دستگاهها در پاسخگویی به درخواست های مردم برای دسترسی آزاد به اطلاعات عملکرد ضعیفی دارند.

عملکرد ضعیف برخی دستگاهها برای دسترسی آزاد به اطلاعات

به گزارش خبرنگاران، حسین انتظامی- دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت:تعدادی از دستگاهها در پاسخگویی به درخواست های مردم در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، ضعیف عمل می نمایند . مهلت قانونی پاسخ درست وکامل به درخواست های مردم برای دسترسی به اطلاعات 10 روز است. از رؤسای دستگاهها انتظار داریم در صورتی که نمایندگانی که برای این کار معرفی نموده اند، بی تفاوت هستند یا پاسخ بی ربط و ناقص می دهند، واکنش نشان دهند.

انتظامی تاکید نمود: لازم به یادآوری است وضعیت مقایسه ای عملکرد 490 مؤسسه عمومی از 3 قوه که تاکنون به این سامانه پیوسته اند با شاخص هایی نظیر تعداد درخواست، درصد پاسخگویی و تعداد شکایت ها

بصورت بر خط در نشانی foia.iran.gov.ir قابل مشاهده است.

به نقل از دبیرخانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تاکنون تعداد درخواست ها در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 10 درصد رشد داشته و از 3 هزار و 169 در شهریور ماه به 3 هزار و 487 در مهرماه رسیده است و تعداد دستگاه های متصل به سامانه در شهریور ماه امسال از 452 دستگاه به 479 دستگاه رسیده است.

همچنین تعداد دستگاه های متصل به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهر ماه امسال نسبت به شهریور ماه، 6 درصد رشد داشته است. در این میان، با وجود اینکه تعداد پاسخ های دستگاه ها به درخواست های مردمی 11 درصد رشد داشته، ولی تعداد شکایت ها نیز 8 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، درصد پاسخگویی در شهریور ماه 78 درصد و در مهرماه 80 درصد بوده که رشد 3 درصدی را نشان می دهد، اما میانگین زمان پاسخگویی در هر دو ماه تغییری نداشته و 53 روز بوده است؛ این درحالی است که ماده 8 قانون حداکثر زمان پاسخگویی را 10 روز معین نموده است.

همچنین تعداد ثبت نام نمایندگان در مهر ماه نیز رشد 7 درصدی را نشان می دهد؛ به گونه ای که از 5 هزار و 911 به 6 هزار و 339 نفر ثبت نام شده در مهرماه رسیده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5915

به "عملکرد ضعیف برخی دستگاهها برای دسترسی آزاد به اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد ضعیف برخی دستگاهها برای دسترسی آزاد به اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید