شناسایی مکان دقیق حس چشایی در مغز

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - مطالعات جدید نشان می دهد گیرنده های زبان مسئول اصلی درک طعم های مختلف نیستند؛ بلکه نقش اصلی بر عهده مغز است.

شناسایی مکان دقیق حس چشایی در مغز

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری ساینس دیلی، بر اساس این مطالعات کورتکس اینسولار (insular cortex) مکان دقیق حس چشایی در مغز است. بر اساس مطالعات قبلی این ناحیه مسئول بسیاری از عملکردها از کنترل حرکتی گرفته تا حس همدلی اجتماعی است.

مطالعات قبلی ارتباط این بخش از مغز جوندگان با طبقه بندی طعم های مختلف را نشان داده بود ولی در این مطالعه جدید، نقش این بخش از مغز در نحوه دقیق رمزگشایی طعم ها به وسیله زبان معین شده است.

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کرنل و با استفاده از تحلیل الگوهای مختلف و روش تصویربرداری fMRI اجرا شده، نشان می دهد کورتکس اینسولار محل دقیق تمایز بین طعم های مختلف است. در ادامه این مطالعه آمده است که طعم های مختلف لزوما بر بخش های مختلف کورتکس اینسولار اثر نمی گذارند؛ بلکه الگو های فعالیت این بخش متفاوت است و منجر به احساس طعم های مختلف می گردد.

قبل از این مطالعه محققان بر این باور بودند که گیرنده های زبان مسئول اصلی درک طعم های مختلف هستند؛ ولی بر اساس این مطالعه نقش اصلی بر عهده مغز است.

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

علمی **9259**1485

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17352

به "شناسایی مکان دقیق حس چشایی در مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی مکان دقیق حس چشایی در مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید