سناتورهای روس: آمریکا از رئیس جمهوری ونزوئلا شکست خورده است

به گزارش مجله سرگرمی، مقامات پارلمانی روسیه معتقدند، آمریکا متوجه شده که با ابزار جنگ نرم نمی تواند بر روند اوضاع ونزوئلا موثر باشد و از مادورو که از حمایت مردم و ارتش برخوردار است، شکت خورده، بنابراین به سمت مداخله جمعی در امور داخلی ونزوئلا روی آورده است.

سناتورهای روس: آمریکا از رئیس جمهوری ونزوئلا شکست خورده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه به تفسیر اظهارات جان بولتون مشاور رئیس جمهوری آمریکا درباره امکان تشکیل ائتلافی بزرگ در جهت تغییر حکومت در ونزوئلا (سرنگونی دولت نیکلاس مادورو و به قدرت رساندن خوان گوایدو) پرداخته و یادآور شد که واشنگتن آشکارا درصدد براه اندازی انقلاب رنگین دیگری، اینبار در ونزوئلا است. وی همچنین این پیشنهاد آمریکا را مداخله مستقیم در امور داخلی کشور مستقل دیگری، آنهم با استفاده از توان نظامی نامید.

الیگ مارازوف عضو کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون نیز به این روزنامه گفت، آمریکا درصدد مداخله گروهی در اوضاع ونزوئلا است، ولی از لحاظ سیاسی، از هم اکنون به دولت فعلی ونزوئلا که مردم و ارتش از آن حمایت می نمایند، باخته است.

این سناتور یادآور شد: سخنان جان بولتون را می توان بعنوان کوشش جمعی آمریکا و متحدانش برای مداخله در امور داخلی ونزوئلا نامید. سئوال اینجاست که آنها برای سرنگونی مادورو، حاضرند چه قیمتی را بپردازند. هرچند تاکنون که موفقیتی در دستیابی به نقشه هایشان در ونزوئلا نداشته و بازنده شده اند، چرا که مادورو سرنگون نشده، ارتش ونزوئلا حاضر به خیانت به او نبوده و بخش اعظم مردم این کشور نیز همچنان از رئیس جمهوری منتخب خود حمایت می نمایند.

میخائیل امالیانوف رئیس گروه دوستی پارلمانی روسیه و ونزوئلا در دومای دولتی نیز معتقد است، تمایل آمریکا در حمایت از خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا که خود را رئیس جمهوری موقت این کشور نامیده و ایجاد ائتلافی بین المللی برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا ، گامی جدی برای مداخله مستقیم در امور داخلی این کشور بشمار رفته و غیرقابل قبول است.

این مقام پارلمانی گفت: سخنان جان بولتون گامی دیگر در جهت مداخله مستقیم در در امور داخلی ونزوئلا است. آمریکایی ها متوجه شده اند که با ابزار جنگ نرم دیگر نمی توانند روی اوضاع در این کشور آمریکای لاتین موثر واقع شوند. آنها دیگر به سمت اقدام مستقیم و مداخله علنی در امور داخلی ونزوئلا روی آورده اند و کوشش دارند تا با حمایت مستقیم خود، مواضع خوان گوایدو که در عرصه سیاسی رهبر ضعیفی است را تقویت نمایند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14437

به "سناتورهای روس: آمریکا از رئیس جمهوری ونزوئلا شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورهای روس: آمریکا از رئیس جمهوری ونزوئلا شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید