سلولهای بنیادی اشتغالزایی کردند، فراوری محصولات سلولی توسط 80 شرکت

به گزارش مجله سرگرمی، امیرعلی حمیدیه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: تا سه سال گذشته فراوریات کشور صرفا در زمینه مقاله بوده ولی اکنون این روند تغییر نموده به طوری که به فراوری محصول و اشتغالزایی به واسطه آن دست پیدا نموده ایم.

سلولهای بنیادی اشتغالزایی کردند، فراوری محصولات سلولی توسط 80 شرکت

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 شرکت در زمینه فراوری محصولات حوزه سلول بنیادی فعالیت می نمایند، تاکید نمود: نزدیک به 80 شرکت دانش بنیان و مابقی به صورت خصوصی محصولات حوزه سلول بنیادی را فراوری می نمایند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری اعلام کرد: فراوری محصول در شرکت های خصوصی و دانش بنیان در حوزه سلول بنیادی توانسته اشتغالزایی خوبی ایجاد کند.

حمیدیه گفت: در برخی از این شرکت ها شاید 4نفر و برخی بیشتر از 100 نفر مشغول به کار هستند که اگر بگوییم به طور میانگین به طور متوسط 20 نفر مشغول باشند بیشتر از 1400 نفر مشغول به کارند.

وی تاکید نمود: با توجه به اینکه سلول های بنیادی از نوع مرز دانش است به اندازه خودش خوب توانسته شغل ایجاد کند.

حمیدیه با بیان اینکه محصولاتی در زمینه سلول های بنیادی توسط شرکت ها به فراوری رسیده است، گفت: 7 محصول درمانی در پروسه دریافت مجوز کارآزمایی بالینی از سازمان غذا و دارو هستند؛ فراوری سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ از مغز استخوان یکی از محصولاتی است که در این پروسه واقع شده است. این محصول در درمان بیماری مالتیپل اسکلروزیز کاربرد دارد و توسط یک شرکت دانش بنیان فراوری شده است. البته آنالیز پرونده کارآزمایی بالینی فاز دو در سازمان غذا و دارو در حال اجرا است. وی افزد: فراوری سلول های بنیادی مزانشیمی اتولوگ از مغز استخوان، سلول های بنیادی مزانشیمی آلوژن از ژله وارتون، فراوری سلول های بنیادی مزانشیمی آلوژن از ژله وارتون و محصولاتی برای درمان بیماری های قلبی و عروقی، سکته قلبی، نارسایی قلبی، کاردیومیوپاتی ایسکمیک، کاردیومیوپاتی دیلاته بزرگسالان از جمله این محصولات هستند. فراوری سلول های تک هسته ای مغزاستخوان به نام MonuCell نیز صورت گرفته است. پژوهشگاه رویان و شرکت دانش بنیان سل تک فارمد فراوری نماینده این محصول هستند. پرونده این محصول نیز همچون محصولات دیگر در حال آنالیز کارآزمایی بالینی فاز دو و سه در سازمان غذا و دارو در حال اجرا است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6933

به "سلولهای بنیادی اشتغالزایی کردند، فراوری محصولات سلولی توسط 80 شرکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلولهای بنیادی اشتغالزایی کردند، فراوری محصولات سلولی توسط 80 شرکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید