سرنوشت خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی

به گزارش مجله سرگرمی، در حالی که برخی از شرکت های خارجی از ایران خارج شده اند، ابهاماتی در رابطه با وضعیت خدمات پس از فروش آن ها مطرح است. در این زمینه رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می گوید که نمایندگی و شرکت های طرف حساب ایرانی موظف به ارائه خدمات طبق قرارداد هستند.

سرنوشت خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی

به گزارش خبرنگاران، در ماه های اخیر به واسطه اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا برخی شرکت های بین المللی که در ایران فعالیت داشتند عملا از بازار ایران خارج شدند. این اتفاق در حالی رخ داد که این شرکتها حجم قابل توجهی محصول به بازار وارد نموده و خریداران بسیاری را به سوی خود جذب نموده بودند و با گذر زمان این محصولات احتیاج به خدمات پس از فروش دارد.

از بازارهای وارداتی که برخی از شرکت های خارجی از آن خارج شدند و خدمات پس از فروش در آن بسیار مهم است می توان به بازار لوازم خانگی اشاره نمود، حال جای سوال دارد که با خروج برخی از شرکت های خارجی از بازار ایران، چه سرنوشتی در انتظار مشتریان است.

در این رابطه محمد طحان پور - رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی - به خبرنگاران گفت: شرکت های لوازم خانگی خارجی با اعمال تحریم های آمریکا از بازار ایران خارج نشده اند و در شرایط فعلی تنها امکان واردات محصول جدید به ایران را ندارند.

وی اضافه نمود: با این حال شرکت ها و نمایندگی های عرضه نماینده محصولات لوازم خانگی خارجی موظف هستند طبق قرارداد فی مابین به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه نمایند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: تمام محصولات وارداتی که طبق روال قانونی به کشور وارد شده اند دارای خدمات پس از فروش 10 ساله هستند و مشتریان نگرانی از بابت خروج شرکتهای خارجی از بازار ایران نداشته باشند زیرا نمایندگی ها در زمان ورود کالا تمام شرایط ارائه خدمات را پذیرفته اند.

طحان پور با بیان این که در تامین قطعات جانبی و یدکی شرکتها با مشکلاتی روبرو هستند اما به واسطه تعهد ارائه شده با اندکی تاخیر احتیاج مشتریان را برطرف می نمایند، اظهار داشت: شرکت ها به بهانه هایی همچون گرانی ارز و تاثیر آن بر قیمت نهایی و کمبود قطعات، اجازه ندارند خارج از چارچوب قرارداد خدمات پس از فروش عمل نمایند.

وی تاکید نمود: کالای مورد احتیاج خریداران در سطح بازار وجود دارد اما به واسطه رکود و عدم تمایل مشتریان به خرید، خرید و فروشی در بازار صورت نمی گیرد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8225

به "سرنوشت خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید