رفیق نامرد سینما کیست؟، فیلم بعدی ام کمدی است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی کارگردان فیلم مدیترانه با اشاره به اکران این فیلم در شرایط کنونی سینما معتقد است آنان که فیلم هایشان را در این روزها اکران نکرده به ظاهر دوستان سینما هستند، اما جیب خود را بیشتر دوست دارند؛ آنان رفیق نامرد سینما هستند و حال سینما را درک نکردند.

رفیق نامرد سینما کیست؟، فیلم بعدی ام کمدی است

هادی حاجتمند در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با آخرین شرایط اکران و آمار فروش فیلم مدیترانه با بیان اینکه مدیترانه صادقانه می فروشد، اظهار کرد: مدیترانه را در شرایط کاملاً کرونایی و پیش از 20 روز طوفانی کرونا که سینماها را تعطیل کرد، اکران کردیم و در روزهایی که سینما باز بود هم آنقدر آمار مبتلایان بیماری بالا بود که حتی بنده هم کسی را دعوت نمی کردم که به سینما برود و فیلم را تماشا کند. بر همین اساس 80 درصد فروش ما مربوط به 6 روز اول اکران مدیترانه است و پس از آن با آغاز موج پنجم کرونا رویمان نمی شد که مردم را به سینما دعوت کنیم ، البته که در مورد آمار فروش توقعمان همینقدر و حتی کمتر از این بود.

وی اضافه نمود: در این روزهایی که افراد به ظاهر دوستان سینما هستند، اما بیش از آن که سینما را دوست داشته باشند جیب خود را دوست دارند؛ فیلم هایشان را کنار گذاشته اند و اکران نمی نمایند و به این واسطه چراغ سینما درحال خاموش شدن است و مردم با تنوع کمتری از محصول در سینما روبرو هستند، مدیترانه را اکران کردیم تا به میزان خود سهمی در روشن ماندن چراغ سینما داشته باشیم. البته که این کار ما به این معنا نیست که پول فیلم خود را از نهاد و سازمان خاصی دریافت نموده باشیم و به این علت فروش برایمان مهم نباشد.

روسیاهی این روزها برای آن هایی می ماند که فیلم هایشان را در کشو گذاشته اند

کارگردان فیلم مدیترانه اظهار داشت: اکنون در حال تسویه بعضی از بدهی های فیلم با وام، قسط و قرض هستیم و امید داریم که با فروش در اکران آنلاین بتوانیم بدهی های خود را برطرف کنیم، اما ترجیح می دهیم که مردانه حرف بزنیم و اگر حرف از باز ماندن دَر صنعت سینما و چراغ آپارات سینما زدیم، فیلم خود را هم اکران کردیم تا به حرفمان عمل کنیم. روسیاهی این روزها برای افرادی که به قول خودشان فیلم های بفروش ساختند و آن ها را در کشو گذاشته اند خواهد ماند که کنار سینما نماندند.

حاجتمند در مورد اکران آنلاین فیلم خود، نام کرد: برای اکران آنلاین مدیترانه با پلتفرم ها مذاکره نموده ایم و احتمالاً در یک پلتفرم نو فیلم خود را اکران کنیم و جزء فیلم های اولیه اکران آن باشیم. البته که وقتی فضای فرهنگی رسمی کشور استراتژی فرهنگی ندارد، از پلتفرم هایی که عایدی شخصی دارند انتظاری نمی رود که فیلم ما را اکران نمایند و امیدوارم که خود مردم با تماشا مدیترانه پاسخ ما را بدهند. زمان اکران آنلاین هم هنوز معین نیست، اما احتمال اینکه از اوایل مهر انجام گردد وجود دارد.

اکران درخت گردو در زمان کنونی برایم عجیب بود

وی با اشاره به اینکه مقایسه آمار فروش فیلم ها را باید بر اساس زمان اکران آن ها انجام دهیم و به ژانر آن ها هم توجه داشته باشیم، بیان نمود: اکران فیلم درخت گردو در زمان کنونی برایم عجیب بود؛ چراکه یک تراژدی دردناک است و اگر من به جای عوامل آن بودم در روزهایی که مردم گرفتار بیماری کرونا و هزار قصه دردناک هستند، یک فیلم ناامید را پخش نمی کردم. بعلاوه از صبح روزی که این فیلم اکران شده بود و هنوز سینماها بازگشایی نشده بود، حدود 15 میلیون تومان بر روی تیکت فروش این فیلم آمده بود و این هم نکته جالبی بود.

این کارگردان مشهدی در رابطه با تأثیرات تعطیلی سینماها در هنگام تغییر شرایط کرونا در شهرها، توضیح داد: دو قشر مخاطب سینما وجود دارد؛ یک قشر مخاطب ثابت سینما است که مدام در حال جست وجوی فیلم های نو است و با هر فیلم نوی به سینما می رود و قشر دیگر، مردمی هستند که باید کوشش کنیم آنان را به سینما بازگردانیم. متأسفانه فیلم هایی که به نام هنری مخاطب را فراری می دهد و فیلم های زردی که مخاطب خود را دارد، باعث شده است که بخشی از مردم با سینما قهر باشند و آن بخش از مردم نمی دانند که فعالیت سینما به چه صورت است. آن ها کلاً تصور می کردند که سینما به علت شیوع کرونا تعطیل است و هنگامی که اعلام کردیم که فیلم خود را می خواهیم اکران کنیم، برایشان جالب بود که متوجه شدند سینما باز است .

رفیق نامرد سینما کیست؟

حاجتمند ادامه داد: سینما یک احتیاج ثانویه است و هر موقع که مردم حالشان خوب باشد، جیبشان پول داشته باشد و خیالشان راحت باشد به سینما می فرایند و در غیر این صورت نمی فرایند و اکنون هیچ کدام از این موارد برای مردم وجود ندارد. بعلاوه هر خانواده ای که یک کرونایی در آن وجود داشته باشد یقیناً رفت وآمدهای اجتماعی خود را کم می نماید و به سینما هم نمی رود، اما این موضوعات علتی نمی گردد که من فیلمم را اکران نکنم، بلکه آن کسی که فیلمش را در این روزها اکران ننموده رفیق نامرد سینما است و حال سینما را درک ننموده است.

وی در رابطه با بازخوردهایی که از اکران مدیترانه دریافت نموده و فعالیت های آینده خود در سینما، بیان نمود: خیلی از افراد در فضای مجازی در رابطه با مدیترانه یادداشت نوشته اند، خصوصا افرادی که توانسته اند خود را در این آینه ببیند و باید به همسران شهدا، همسران مهندسانی که در سانچی بودند یا افرادی که در آتش سوزی پلاسکو بودند اشاره کنم و بگویم آن ها بازخوردهای خوبی نسبت به این فیلم داشتند. در رابطه با فعالیت های آینده هم بگویم که احتمالا فیلم بعدی ام یک فیلم کمدی مجذوب کننده خواهد بود.

مشهد برادری خود را به سینمای حرفه ای ثابت نموده است

این کارگردان سینما با اشاره به لزوم انتقال یک مرکز سینمایی بودجه دار به مشهد برای تمرکز بر فراوری فیلم در این شهر، اظهار کرد: مشهد در حوزه سینما ظرفیت انسانی دارد، اما اصلاً ظرفیت فنی و حرفه ای ندارد. علت این موضوع هم این است که سینما در کشور یک هنر و صنعت بسیار گران است و پول هایی که در حوزه تصمیم گیری هزینه های سینمایی وجود دارد در تهران متمرکز شده و در مشهد وجود ندارد. بنده برای یک فیلم 5 میلیارد تومان پول لازم دارم در حالی که بودجه فرهنگی روابط عمومی بسیاری از نهادهایی که در مشهد هستند به 500 میلیون تومان هم نمی رسد، لذا بزرگترین مشکل مشهد این است که یک نهاد که بودجه سینمایی داشته باشد ندارد و بر این اساس سینما و کار سینمایی حرفه ای در مشهد یک کار فانتزی در حاشیه فعالیت های فرهنگی درحال انجام است.

حاجتمند اضافه نمود: در کشور تعداد بسیاری مرکز سینمایی مانند انجمن سینمای جوان، حوزه هنری، سازمان اوج و... وجود دارد که غالباً بودجه هایشان در تهران متمرکز است. من پیشنهاد دادم با توجه به اینکه مشهد برادری خود را به سینمای حرفه ای ثابت نموده و در حوزه مستند، خصوصاً مستند انقلاب اسلامی قطب کشور است، مرکز توسعه سینمای مستند تجربی به مشهد منتقل گردد و حتی اگر قرار است افراد دیگر از شهرهای دیگر هم فعالیت نمایند برای کار خود به مشهد بیایند.

وزیر ارشاد جرات به خرج دهد و یکی از مراکز سینمایی را به مشهد منتقل کند

وی اظهار داشت: هنگامی که یک نهاد که حرفه اش سینما است و بودجه سینمایی دارد وارد مشهد گردد، شرایط تغییر می نماید. مشهد به قطب دوم سینمای ایران تبدیل می گردد و مطمئن هستم که اگر اتفاق بدی در آن میان نیفتد می توانیم یکی از برترین سینماهای بومی کشور را در مشهد داشته باشیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید جرات به خرج دهد و یکی از مراکز سینمایی خود را به مشهد منتقل کند تا با پتانسیل خوبی که در مشهد وجود دارد، سالی چهار فیلم خوب فراوری کند.

کارگردان فیلم مدیترانه با بیان اینکه در این شرایط حرف از ساخت شهرک سینمایی در مشهد یک حرف فانتزی است، ادامه داد: ساخت شهرک چه فایده ای دارد وقتی که خودمان نمی توانیم در آن فیلم فراوری کنیم و به خدمات دهنده سینماگران تهرانی تبدیل می گردد و آورده ای هم برای مشهد ندارد. ابتدا باید مشهد به سینمای حرفه ای برسد و فیلم حرفه ای با بودجه خوب داشته باشد و سپس به فکر ساخت شهرک بر اساس فیلم ها باشیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 158527

به "رفیق نامرد سینما کیست؟، فیلم بعدی ام کمدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفیق نامرد سینما کیست؟، فیلم بعدی ام کمدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید