دیدار روسای پارلمانی قزاقستان و روسیه در نورسلطان

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مجلس قزاقستان و رئیس دومای دولتی روسیه در شهر نورسلطان دیدار و مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

دیدار روسای پارلمانی قزاقستان و روسیه در نورسلطان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، نورلان نیگماتولین رئیس مجلس مجلس قزاقستان و ویاچسلاف والادین رئیس دومای دولتی روسیه در نورسلطان دیدار و گفت وگو کردند.

طرفین در جریان این ملاقات به ماهیت استراتژیک روابط میان دو کشور که به لطف سران قزاقستان و روسیه در حال توسعه واقع شده است، اشاره کردند.

طرفین طی این دیدار در خصوص برنامه های آینده که کنندگان مجلس دو کشور در آن شرکت می کنند مصاحبه و ابراز اطمینان کردند که در چهارمین نشست روسای مجالس اوراسیا تحت عنوان اوراسیا بزرگ، گفت وگو، اعتماد، مشارکت تبادل سودمند افکار در زمینه تامین امنیت و توسعه پایدار قاره اوراسیا صورت می گیرد.

در همین حال، طرفین بر جنبه بی سابقه همایش آینده روسای مجلس های اوراسیا هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم از نظر علاقه مندی کشورهای شرکت کننده، تاکید کردند.

بنابر سخنان نیگماتولین در نشست روسای مجلس های کشورهای اوراسیا در نورسلطان هیات های 65 کشور و 14 سازمان بین المللی شرکت می کنند که بیانگر اهمیت آن است.

ولادین نیز به نوبه خود نشست در چنین قالب را فرصت مناسبی برای نه تنها بیان موضوعی، بلکه انجام گفت وگو بیان کرد.

وی با بیان این که تنها گفت وگو می تواند اعتماد را ایجاد کند، گفت: بنابراین برای ما بسیار مهم است از دیپلماسی مجلسی برای تقویت درک متقابل میان کشورها استفاده کنیم.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.

انتهای پیام/.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46530

به "دیدار روسای پارلمانی قزاقستان و روسیه در نورسلطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار روسای پارلمانی قزاقستان و روسیه در نورسلطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید