دانشگاه امیرکبیر به پژوهشگران خدمات رایگان ارائه می دهد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل امور آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: افرادی که ایده های خود را در آزمایشگاه های دانشگاه ها به نتیجه می رسانند؛ در صورتی که در مقاله خود نامی از این آزمایشگاه ببرند، از گرنت پژوهشی برخوردار می شوند.

دانشگاه امیرکبیر به پژوهشگران خدمات رایگان ارائه می دهد

علیرضا نیکبخت، مدیر کل امور آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه امیرکبیر برای تشویق پژوهشگران خدمات متنوعی را به دانشجویان و اساتید ارائه می دهد؛ که از جمله آن ها می توانیم به تخفیفات حداکثری به دانشجویان سراسر کشور و ارائه گرنت اشاره کنیم.

خدمات رایگان در انتظار پژوهشگران

نیکبخت ادامه داد: در بخش ارائه گرنت های پژوهشی، افرادی که ایده های خود را در آزمایشگاه های دانشگاه ها به نتیجه می رسانند درصورتی که طرح و مقاله آن ها از ارزش علمی برخوردار باشد و در مقالات خود از این آزمایشگاه به جهت ارائه خدمات تشکر نمایند که این مسئله در رنکینگ دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است، پس از تحقیق و آنالیز با انجام تست، از خدمات رایگان بهره مند می شوند.

مدیر کل امورآزمایشگاه های مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره میزان موفقیت این شبکه آزمایشگاهی در سال های گذشته اعلام کرد: اگر بخواهیم از میزان موفقیت این شبکه مطلع شویم باید چند شاخص مهم را مورد آنالیز قرار دهیم. اولین شاخص به میزان خدمات ارائه شده توسط دستگاه ها برمی گردد؛ به طوری که معین می گردد دستگاه هایی که از پول بیت المال خریداری شده اند به چه میزان به مردم خدمات ارائه داده اند.

افزایش چهار برابری کاربران آزمایشگاه دانشگاه های امیرکبیر

وی با بیان اینکه از دیگر شاخص های ارزیابی میزان موفقیت آزمایشگاه ها می توانیم به تعداد کاربران مراجعه نماینده به این آزمایشگاه، میزان درآمد آزمایشگا ها و یاری به برون داد های علمی، پژوهشی و فناوری کشور اشاره کنیم؛ اظهار کرد: در حال حاضر میزان کاربران آزمایشگاه های دانشگاه امیرکبیر چهار برابر شده است. آمار برونه داد ها نشان از آن دارد که ما به توسعه فناوری پرداخته ایم به طوری که به تمام شرکت های دانش بنیان و تمام واحد های مراکز رشد دانشگاه امیرکبیر خدمات ارائه می دهیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه تعداد فناوری توسعه یافته دو برابر و تعداد مقالاتی که با کیفیت بالا چاپ شده اند افزایش یافته است؛ اظهار کرد: رتبه دانشگاه های ایران با توجه به برنامه ریزی خوبی که وزارت علوم انجام داده است به سمت پیشرفت در حرکت است. تاثیر دانشگاه بر جامعه در نظام های رتبه بندی بین المللی بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل امور آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: دانشگاه های ایرانی در این گونه از شاخص ها همیشه در حال صعود بوده اند. مجموعه این فرایند ها چه در علوم آزمایشگاهی و چه در سایر مجموعه های پژوهشی تاثیر خود را در جامعه منعکس نموده اند به طوری که ما هر روزه شاهد حل مسائل بیشتری از سوی دانشگاه ها هستیم.

گسترش شبکه های آزمایشگاهی در راستای ارائه خدمات به مناطق محروم

وی با بیان اینکه هدف ما ارائه خدمات در راستای حل مسائل جامعه است، اظهار کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا اساتید و دانشجویان مناطق محروم نیز بتوانند از کلیه امکانات خدماتی به طورعادلانه بهره مند شوند کاری که انجام می گردد در حقیقت اینکه گسترش شبکه های آزمایشگاهی در سراسر کشور خواهد بود.

نیکبخت با اشاره به اینکه شبکه آزمایشگاهی دانشگاه امیر کبیر ذیل شبکه آزمایشگاهی کشور فعالیت می نماید؛ توضیح داد: شبکه آزمایشگاهی دانشگاه امیرکبیر ذیل شبکه های آزمایشگاهی کشور به نام شاعا که به معنی شبکه آزمایشگاهی علمی ایران است همچنین شبکه فناوری های راهبردی معاونت علمی فناوری کشور به فعالیت می پردازد.

سامانه مدیریت مسائل رفت و امد پژوهشگران را حل می نماید

مدیر کل امور آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: امیدورایم تمام افراد با استفاده از این شبکه های آزمایشگاهی به خدمات شبکه های آزمایشگاهی ما دست یابند. قصد داریم با استفاده از سامانه مدیریت، مسائل رفت و آمد را برای پژوهشگران مرتفع سازیم؛ به طوری که پژوهشگر نمونه کار خود را به آن واحد پذیرش پست کند و جواب آن را به صورت آنلاین دریافت کند.

وی در سرانجام اظهار داشت: اگر بتوانیم کار شبکه سازی را انجام دهیم و از امکانات موجود در جهت برطرف احتیاج های کشور بهره مند شویم به هدف خود در سطح وسیعی دست خواهیم یافت. حریم های موجود بسیار به نفع کشور ایران است، زیرا تمام نگاه ها را به سمت داخل کشور سوق می دهد. در حقیقت باید از این فرصت به دست آمده به نحو احسنت استفاده کنیم. این فرایند در دانشگاه امیرکبیر شروع شده است؛ به طوری که تمام اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دیدگاهی در راستای برطرف مسائل جامعه یافته اند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61419

به "دانشگاه امیرکبیر به پژوهشگران خدمات رایگان ارائه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه امیرکبیر به پژوهشگران خدمات رایگان ارائه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید