خادم در گفت وگو با خبرنگاران: سطح بازی های جارکاتا بالاتر از اینچئون بود، پوست اندازی تیم ملی فرازونشیب هایی را به کشتی تحمیل می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت که مسابقات این رشته در اندونزی از سطحی به مراتب بالاتر از دوره گذشته بازی های آسیایی برخوردار بود.

خادم در گفت وگو با خبرنگاران: سطح بازی های جارکاتا بالاتر از اینچئون بود، پوست اندازی تیم ملی فرازونشیب هایی را به کشتی تحمیل می نماید

رسول خادم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص نتایج تیم ملی کشتی آزاد در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: پیش از شروع رقابت ها پیش بینی نموده بودیم که دو مدال طلا در کشتی آزاد به دست خواهیم آورد. به لطف خدا و زحمت کادرفنی و کشتی گیران، سه مدال طلا از شش طلای بازی های آسیایی را کسب کردیم.

رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی آزاد اضافه نمود: در دوره های قبل هم شرایط کسب مدال طلا برای مان بیشتر در اوزان سنگین مهیا بود، اما در این دوره کسب مدال طلا در سنگین وزن به دلیل استفاده تیم ازبکستان از قهرمان روسی و گرجستانی که مدال المپیک داشتند و بعضاً در یکی دو سال گذشته چند تن از کشتی گیران مطرح کشورمان را شکست داده بودند، دشوارتر شده بود. به اعتقاد من سطح کیفی مسابقات سال جاری از دوره قبل که در اینچئون کره جنوبی مسئولیت فنی تیم را برعهده داشتم، بالاتر، جدی تر و سنگین تر بود.

خادم با اشاره به بالا بودن سطح کیفی رقابت های سبک وزن در سطح آسیا توضیح داد: در اوزان سبک همان طور که پیش بینی می شد به خاطر شرایط خاص کشتی گیران آسیایی و نفرات شاخص و مدعی این وزن در سطح جهانی، کار سخت تر و جدی تر بود، اما شرایطی فراهم شد که رضا اطری توانست حرکت رو به جلویی از خود نشان داده و مدال برنز بگیرد. مصطفی حسین خانی هم با حریفان جدی که از کشتی گیران رده یک و دوی 74 کیلوی جهان بودند، رقابت کرد. حسین خانی شایستگی این را داشت که مدال بگیرد؛ او کشتی گرفت اما حریفانش پیروز شدند. در وزن 65 کیلوگرم نیز اولین میدان جدی بود که مهران نصیری در آن حضور پیدا می کرد. او در کشتی اول، روی تشک مقداری گیج بود و همین موضوع موجب شد وقتی که عقب افتاد نتواند کارش را جمع کند و از رقابت ها حذف شد.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: پیش بینی ما در کشتی فرنگی هم کسب دو مدال طلاست. از این به بعد، قطعاً شرایط داوری سخت تر خواهد بود و امیدوارم تعداد مدالی را که پیش بینی نموده ایم، به دست آوریم.

خادم در پاسخ به این پرسش که چند تعداد از ترکیب اعزامی به بازی های آسیایی شانس حضور در مسابقات جهانی بوداپست را دارند و آیا کسب مدال طلای جاکارتا ضامن حضور آنها در جهانی پیش رو خواهد بود یا نه، به خبرنگاران گفت: شورای فنی در خصوص ترکیب اعزامی به مسابقات جهانی هنوز به جمع بندی نرسیده است. ما دو مسابقه بین المللی تا جهانی بوداپست برای ارزیابی نهایی تیم مان پیش رو داریم که یکی جام سرکیسیان ارمنستان است که بعضی از کشتی گیران مان در آن شرکت خواهند کرد و دیگری جام بین المللی مدوید. حتماً نتایج بازی های آسیایی یکی از ملاک های اصلی ما برای انتخاب تیم اعزامی به جهانی خواهد بود.

وی در خصوص اینکه کشتی با شرایط موجود چه شرایطی را در مسابقات جهانی 2018 بوداپست تجربه خواهد نمود، گفت: تیم ملی کشتی بزرگسالان آزاد ایران در حال پوست اندازی و شکل گیری یک ترکیب جدید در بعضی اوزان است. در صورتی که این تیم بخواهد در المپیک 2020 شرایط مناسبی داشته و به عنوان مدعی حضور داشته باشد، ضروری است اجازه دهیم تا جایی که امکان دارد و در شکلی منطقی این ترکیب جدید در مجموعه تیم ملی کشتی آزاد شکل بگیرد. این موضوع طبیعتاً فرازونشیب هایی را به تیم ملی تحمیل خواهد نمود و از این رو نمی گردد واقعاً پیش بینی کرد که ما در جهانی بوداپست چه شرایطی خواهیم داشت. امیدوارم نتیجه نهایی که تیم ملی کشتی آزاد برای شناسایی بهترین ترکیب خود برای حضور در المپیک توکیو دنبال می نماید مسیری باشد که با کسب افتخار در این المپیک، اسباب خوشحالی مردم عزیزمان را فراهم کند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59814

به "خادم در گفت وگو با خبرنگاران: سطح بازی های جارکاتا بالاتر از اینچئون بود، پوست اندازی تیم ملی فرازونشیب هایی را به کشتی تحمیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خادم در گفت وگو با خبرنگاران: سطح بازی های جارکاتا بالاتر از اینچئون بود، پوست اندازی تیم ملی فرازونشیب هایی را به کشتی تحمیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید