تجربه 40 روز دمای 40 درجه ای در تابستان سال جاری

به گزارش مجله سرگرمی، محمد خسروی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تابستان سال جاری شاهد ناهنجاری شدید آب و هوایی در کشور و استان بودیم و گرمتر از نرمال و حتی سال گذشته بود.

تجربه 40 روز دمای 40 درجه ای در تابستان سال جاری

وی با بیان اینکه در تابستان سال جاری رکوردهای عجیب و غریبی داشتیم، اضافه کرد: بالاترین رکورد روزهای گرم مربوط به سال 77 است که 36 روز دمای بیش از 40 درجه در کرمانشاه به ثبت رسید بود، اما سال جاری بعد از 20 سال این رکورد شکسته و 6 روز به این روزها اضافه شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه توضیح داد: این ناهنجاری گرم همچنان ادامه دارد، هرچند نسبت به شرایط عادی کاهش دمای هوا کند است اما با یک روند آرام تا هفته بعد دمای هوای روزانه اندکی خنک می گردد.

به گفته خسروی، این آهنگ کاهش دمای هوا کندتر از شرایط طبیعی است، اما دمای هوا رو به خنکاست و آرام آرام و نه به صورت محسوس و یکباره دمای هوا کاهش می یابد.

وی با اشاره به دمای هوای روزهای گذشته کرمانشاه گفت: دمای هوای روزهای گذشته کرمانشاه 36 درجه بود اما دمای نرمال این روزها باید 33 درجه باشد که 3 درجه بیش از حالت طبیعی بود.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه بیان داشت: هفته آینده کرمانشاهیان دمای هوای 33 و 34 درجه ای را تجربه می نمایند که باز هم نسبت به شرایط نرمال چند درجه بالاتر است.

خسروی با بیان اینکه طی روزهای آینده شیب آرام کاهش دما را خواهیم داشت اما محسوس نیست، ادامه داد: طی چند هفته آینده همچنان این گرما را داریم اما دمای هوا رو به خنکی است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3525

به "تجربه 40 روز دمای 40 درجه ای در تابستان سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه 40 روز دمای 40 درجه ای در تابستان سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید