تالار مرکزی رشت دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، پیش از ظهر چهارشنبه معاون توسعه مدیریت و منابع و معاون حقوقی در امور مجلس و استان های وزارت ارشاد از تالار مرکزی در حال ساخت رشت از نزدیک بازدید و از روند کار مطلع شدند.

تالار مرکزی رشت دهه فجر به بهره برداری می رسد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به مراحل پایانی ساخت و تکمیل این پروژه بزرگ، اظهارکرد: پروژه ساخت تالار مرکزی شهر رشت یکی از پروژه های فرهنگی بزرگ کشور محسوب می شود.

لادن حیدری با بیان اینکه این پروژه بعداز نصب تجهیزات و تست نهایی اکوستیک و انشعابات برق و گاز و تأیید نهادهای نظارتی به بهره برداری خواهد رشت، گفت: در صورت تکمیل و اجرای همه این موارد این پروژه ملی در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین به ایجاد برخی تغییرات در اجرای این پروژه، گفت: این تغییرات براساس استاندارها و نظر کارشناسان اجرا شده است. در همه مراحل اعم از طراحی و تغییر و خرید تجهیزات از نظر کارشناسان مشاور کمک گرفته ایم.

حیدری با بیان اینکه سن کنسرت هال و سالن نمایش تالار در حال حاضر متحرک نیست، گفت: با توجه به تامین منابع مالی جدید برطرف این ضعف در برنامه است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: احداث این تالار از سال 1386 آغاز شده است.

علی اصغر کاراندیش با اشاره به مراحل پایانی این پروژه، افزود:مشکل برگشت صدا در سالن کنسرت یکی از مهم ترین دلایل تاخیر در تکمیل این پروژه فرهنگی بزرگ بوده که در نهایت با طراحی استادان داخلی، این مشکل برطرف و آماده بهره برداری است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایلی که سبب تاخیر در بهره برداری از این طرح در اوایل سال جاری شد اعمال ضوابط جدید سازمان آتش نشانی جهت اطفای حریق در بنا بوده که برطرف شد و این پروژه دهه فجر سال جاری افتتاح می شود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8667

به "تالار مرکزی رشت دهه فجر به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالار مرکزی رشت دهه فجر به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید