برترین فیلم های علی مصفا را ببینید

به گزارش مجله سرگرمی، علی مصفا از آن بازیگرانی است که محبوبیت بسیاری دارد. بازیگری بی حاشیه که توانسته در کارنامه خود کارگردانی و بازی هایی داشته باشد که در تاریخ سینمای ایران ماندگار شوند.

برترین فیلم های علی مصفا را ببینید

در راستا محبوبیتی که علی مصفا طی نموده است بی شک بودنش در کنار لیلا حاتمی بی تاثیر نبوده است. دو شخصیت هنری که توانسته اند آثار ماندگاری کنار یکدیگر خلق نمایند.

علی مصفا فرزند مظاهر مصفا و امیربانو کریمی است. مادرش استاد ادبیات فارسی و متخصص در شعر و ادبیات سبک هندی خصوصاً صائب شناسی است و پدرش استاد دانشگاه، مصحح متون کهن فارسی بود.

جهان با من برقص

فیلم جهان با من برقص آخرین بازی علی مصفا است. این فیلم در خصوص دوستان جهانگیر است که برای آخرین تولد او دورهم جمع شده اند. جهانگیر که نامش کنایه از شرایط او در سراسر داستان است، به زودی به علت بیماری از جهان خواهد رفت؛ به همین جهت دوستانش به او در شمال کشور ملحق می شوند تا بتوانند در کنار او وقت بگذارند. همین موضوع آغازگر ورود شخصیت های گوناگون به داستان می گردد.

علی مصفا در این فیلم نقش جهانگیر را بازی می نماید و بازی درخشانی از خود نشان داده است که توجه منتقدان را به خود جلب نموده است.

سروش صحت کارگردان این فیلم است و جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم خانی، رامین صدیقی، بهار کاتوزی، پاوان افسر، شیوا بلوچی و مهیار پوربابایی دیگران بازیگران این فیلم هستند.

پله آخر

فیلم پله آخر از جملع فیلم هایی است که علی مصفا آن را نوشته و کارگردانی نموده است. لیلی که نقش آن را لیلا حاتمی بازی می نماید در فیلم ستاره سینما است و به تازگی شوهرش را از دست داده است سر صحنه فیلمبرداری ناگهان مقابل دوربین خنده اش می گیرد و از کار باز می ماند. هیچ کس نمی تواند علت خنده هایش را حدس بزند.

فیلم سینمایی پله آخر توانست در بخش مسابقه جشنواره بین المللی کارلووی واری به نمایش درآید و در مراسم اختتامیه این رویداد لیلا حاتمی جایزه برترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد و بعلاوه فیلم نیز جایزه فیبرشی را هم از آن خود کرد. البته از طرف دیگر پوستر فیلم پله آخر در بخش برترین پوستر جشنواره فیلم کارلووی واری مقام اول را کسب کرد.

در جهانی تو ساعت چند است؟

گلی یا همان لیلا حاتمی بعد از بیست سال زندگی در فرانسه یک باره تصمیم می گیرد به ایران و به زادگاهش، شهر رشت سفری کند. فرهاد در رشت به استقبالش می رود و می گوید که آشنایی قدیمی است، اما گلی اصلاً او را به یاد نمی آورد.

علی مصفا نقش فرهاد را بازی می نماید و این فیلم اولین ساخته بلند صفی یزدانیان در مقام کارگردان محسوب می گردد. در این فیلم به جز لیلا حاتمی و علی مصفا، بازی زری خوشکام مادر لیلا حاتمی و همسر علی حاتمی بعد از چندین دهه حضور کمرنگ و بازی کریستف رضاعی آهنگسازی ایرانی در دو نقش از نکات جالب توجه این فیلم است.

در جهانی تو ساعت چند است؟ فیلمی عاشقانه است که تصویرگر یک عشق پر اُبهت است که به مانند بسیاری از فیلم های عاشقانه، نمی خواهد تمام کوشش خود را محدود به نشان دادن تب و تاب های عصیانگرانه فرد عاشق کند.

چیزهایی هست که نمی دانی

فیلم چیزهایی هست که نمی دانی در خصوص راننده آژانسی به نام علی است که فیلم در خصوص زندگی او به صورت چند اپیزود ساخته شده است. این فیلم به 2 قسمت تقسیم می گردد. قسمتی که به معرفی زندگی علی و شرایط روحی منفعل او می پردازد و قسمت دوم که زندگی علی با ورود محرکی با نام خانم دکتر متحول می گردد تا جایی که راننده ای که گاه حوصله گرفتن کرایه از مسافران خود را هم نداشت در سکانسی مشغول به تعمیر برق خانه می گردد.

داستان فیلم در ابتدا به نظر می رسد کشش چندانی ندارد اما در طول 91 دقیقه فیلم مجذوب این فیلم روشنفکری می شویم.

چیزهایی هست که نمی دانی ساخته سال 1389 به کارگردانی فردین صاحب الزمانی و تهیه نمایندگی منیژه حکمت است. علی مصفا، لیلا حاتمی و مهتاب کرامتی بازیگران فیلم هستند.

در این باره بخوانید:

آقایی؛ بازیگری که در نقش مکمل می درخشد

ناصر تقوایی؛ کارگردانی همواره منتقد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 163861

به "برترین فیلم های علی مصفا را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های علی مصفا را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید