اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس، حذف راننده از سامانه سپند در صورت عدم کسب امتیاز لازم

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت ها،خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند بایستی گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم و سلامت روان داشته باشند و خودروی آنها نیز معاینه فنی داشته باشد.

اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس، حذف راننده از سامانه سپند در صورت عدم کسب امتیاز لازم

به گزارش خبرنگاران، مرتضی ضامنی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه افتتاح سامانه پایش ناوگان دانش آموزی، اظهار کرد: تکالیفی در حوزه سرویس مدارس بر عهده شهرداری ها و آموزش و پرورش است. منطبق با اعلام احتیاج آموزش و پرورش، شهرداری ها موظفند ناوگان مناسب، به تعداد مورد احتیاج و با رانندگانی که صلاحیت های لازم را دارند و یا شرکت های مجاز که می توانند در حوزه سرویس مدارس خدماتی ارائه دهند را گزینش نموده و در سامانه ثبت نمایند. مدارس نیز می توانند از بین شرکت های مورد تأیید شهرداری ها شرکت مناسب را انتخاب نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی های نوین و برخط در تمامی حرف لازمه ارائه خدمات با کیفیت تر است که حمل و نقل نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: در حوزه سرویس مدارس در گذشته همه امور به صورت دستی انجام می شد. بنابراین می طلبید که ساماندهی مناسبی در این حوزه شکل بگیرد تا شهرداری ها و مدارس وظایف خود را به خوبی انجام دهند و پایشی بدون دخالت افراد فعال شوند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در ادامه توضیح داد: با فعالیت سامانه سپند ضمن اینکه تمامی اقدامات نهادهایی که قرار است در این حوزه خدماتی ارائه دهند مورد سنجش قرار خواهد گرفت، رصد ناوگان توسط شهرداری و مدارس و سپس والدین نیز انجام خواهد شد.همچنین والدین در دوره های زمانی معین عملکرد راننده و کیفیت خودرو را مورد سنجش قرار می دهند و اگر راننده، خودرویی و یا شرکت های خدمات دهنده در حوزه سرویس مدارس امتیاز لازم را نگیرند از سیستم حذف خواهند شد.به عبارت دیگر این اقدام باعث می گردد که بتوانیم حمل و نقل ایمن و آسان و با کیفیتی داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه خدمات خودرویی می طلبید که برنامه ریزی های لازم انجام گردد تا ناوگان حمل و نقل دانش آموزی به استانداردهای کشورهای دیگر نزدیک گردیده و بتوانیم حمل و نقل دانش آموزی را از لحاظ اقتصادی به جایی برسانیم که برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی در انتها صحبت هایش به شرایطی که باید رانندگان برای فعالیت در سرویس مدارس داشته باشند اشاره نمود و گفت: رانندگانی که قرار است تحت قالب شرکت ها،خدمات حمل و نقل دانش آموزی ارائه دهند بایستی گواهی سوء پیشینه، عدم اعتیاد، سلامت جسم، سلامت روان داشته باشند و خودروی آنها نیز باید معاینه فنی داشته باشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 846

به "اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس، حذف راننده از سامانه سپند در صورت عدم کسب امتیاز لازم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط رانندگان سرویس مدارس، حذف راننده از سامانه سپند در صورت عدم کسب امتیاز لازم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید