اصفهان شلوغ می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، دو مسجد تاریخی شهر اصفهان که به مناسبت اعتکاف، در نخستین روزهای تعطیلات نوروز بسته شده بودند از سوم فرودین ماه برای بازدید عموم باز خواهند شد. همچنین منارجنبان اصفهان نیز با حضور کارشناس میراث فرهنگی در ساعت های معین تکان داده می گردد.

اصفهان شلوغ می گردد

فریدون اله کمک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام این اخبار از افرایش ساعت بازدید امکان و بناهای تاریخی این استان به خبرنگاران اطلاع داد و اضافه کرد: برخی امکان ویژه اصفهان از جمله چهل ستون، عالی قاپو و منارجنبان در تعطیلات نوروز تا ساعت 22 باز خواهند بود. ساعت فعالیت سایر امکان از 9 صبح تا 20 است. همچنین بخش هایی از برخی اماکن ویژه تاریخی همچون تالار موسیقی عمارت عالی قاپو برای حفاظت از بنا، تا انتها تعطیلات بازدید ندارند.

به گفته او، مساجد تاریخی اصفهان از جمله عتیق و جامع عباسی که برای اعتکاف در روزهای نخست فرودین بسته شده بودند از فردا (سوم فرودین ماه) فعالیت رسمی خود را برای بازدید گردشگران از سر خواهند گرفت.

پیش تر اعلام شده بود این مساجد تا چهارم فرودین بسته هستند، اما اله کمک تاکید نمود با انتها مراسم اعتکاف از امروز، این مساجد برای بازدید در روزهای آینده آماده می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه گفت: به مناسبت تعطیلات نوروز و حضور مسافران و گردشگران در این استان قرار است منارجنبان با حضور کارشناس میراث فرهنگی، در ساعت های تعیین، تکان های محدودی داده گردد. انجام این کار از سوی مردم منع شده است و تنها کارشناس حاضر می تواند این تکان ها را ایجاد کند.

وی درباره اخباری که درباره اشغال 100 درصد ظرفیت اسکان اقامتگاه های رسمی اصفهان همزمان با جاری شدن آب رودخانه زاینده رود و شروع تعطیلات نوروز، شرح داد: اشغال ظرفیت 100 درصد نبود، بلکه در دو روز نخست تعطیلات سامانه رزرواسیون هتل های اصفهان تا 70 درصد ضریب اشغال را نشان می داد. بیشتر هتل های اصفهان شب گذشته همزمان با یکم فرودین ماه نیز تقریباً تکمیل ظرفیت شده بودند. حتی از اسکان اضطراری برای پوشش اقامتی مسافران در مدارس و کمپ ها استفاده شده است. رشد جمعیت مسافران در اصفهان به گونه ای بود که در حیاط برخی مدارس چادرهای مسافرتی برپا شد.

به گفته او، برای برپا کردن چادرهای مسافری شخصی، مکان های ویژه ای در نظر گرفته شده است بنابراین در هر نقطه از شهر امکان استقرار کمپ وجود ندارد و حتماً برخورد خواهد شد.

اله کمک گفت: آمارهای احصا شده از اقامتگاه های اصفهان نشان می دهد، در سه روز نخست تعطیلات نوروز (28 و 29 اسفند 97 و یکم فرودین ماه 98) جمعیت مسافران در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 49 درصد رشد داشته است.

مطابق آمارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر از روزهای 28 و 29 اسفندماه سال 98، اصفهان با 205 هزار و 747 نفر شب اقامت، پنجمین استان پر سفر بوده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16904

به "اصفهان شلوغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان شلوغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید