آینده قابل اعتنا در علم شناخت ذهن با رویکرد شناختی حاصل می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو هیأت و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره گفت: آینده قابل اعتنا در زمینه شناخت ذهن با رویکرد شناختی حاصل می گردد و نتایج و دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

آینده قابل اعتنا در علم شناخت ذهن با رویکرد شناختی حاصل می گردد

فرشاد عسگری کیا عضو هیأت و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره مفهوم علوم شناختی گفت: مفهوم علوم شناختی شاید معادل بهتری داشته باشد که آن دانش ذهن شناسی است، به نظر می رسد به دلیل تداخلی که علوم شناختی با دیگر علوم دارد افراد به صورت مجزا با این علم آشنا نیستند.

وی با اشاره به تاریخچه علوم شناختی گفت: دانش ذهن شناسی نخستین بار توسط ارنیک نیسر وضع شده است، علوم شناختی عبادت است پژوهش علمی درباره ذهن و مغز، علوم شناختی یک شاخه میان رشته ای است که از رشته های مختلفی مانند روانشناسی، زبان شناسی، انسان شناسی، علوم رایانه ای و هوش مصنوعی تلفیق شده و در ایران یک حوزه نو محسوب می گردد.

عسگری کیا اضافه کرد: ستاد علوم شناختی ستادی است که زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت می نماید و با داشتن رشته های دانشگاهی، کار متمرکز علمی و چاپ کتاب به طور مفصل در این حوزه کار می نمایند، به نظر می رسد آینده قابل اعتنا در زمینه شناخت ذهن با رویکرد شناختی حاصل می گردد و نتایج و دستاوردهای خوبی خواهد داشت به دلیل اینکه آزمایشگاهی است.

عضو هیأت و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره اعلام کرد: برای دستیابی به موفقیت در حوزه علوم شناختی باید صبوری کرد و نیاز به زمان دارد تا در این حوزه پیشرفت کنیم، باید فضای آزمایشگاهی بیش از این برای علوم شناختی طراحی گردد، تنها مکانی که آزمایشگاه های پیشرفته در زمینه علوم شناختی دارد دانشگاه شهید بهشتی است و دیگر دانشگاه ها کاری که دانشگاه شهید بهشتی در حوزه علوم شناختی انجام می دهد را تا به حال اجرا نکرده اند.

وی در باره ارتباط رسانه با علوم شناختی گفت: اگر ارتباط رسانه و علوم شناختی را در نظر بگیریم به دلیل اینکه رویکرد علوم شناختی، رویکرد پردازشی است رسانه ها ذهن انسان ها را هدف قرار می دهند، در علوم شناختی دانشمندان ذهن انسان ها را یک شبکه پیچیده می دانند که اطلاعات را بلافاصله دریافت نگهداری و بازیابی می نمایند، در نهایت آنها را تغییر شکل یا انتقال می دهند خروجی این رفتار کارهایی که ما در اجتماع انجام می دهیم می گردد و رسانه ها به ذهن انسانی جهت می دهد.

وی اضافه کرد: علوم شناختی یاری می نماید تا در مواجهه ذهن انسان با هر پدیده ای به طریق آزمایشگاهی نه با روش های کیفی و تحلیلی بلکه با روش کمی و تحلیلی به بحثی برسیم که این نتایج به لحاظ اینکه آزمایشگاهی هستند علمی تر و نتایج آنها قابل تسری به سایر موارد هستند.

عسگری کیا در باره رابطه علوم شناختی با هنر توضیح داد: هنرمندان به منظور اینکه بتوانند با مخاطبان آثار خود ارتباط برقرار نمایند و اندیشه هایشان را با آنها در میان بگذارند شناختی شهودی دارند، هنرمندان به وسیله شناخت شهودی با مخاطب ارتباط برقرار می نمایند، بسیاری از هنرمندان از این شناخت ناآگاهند و حتی ممکن است آن را در آثار خود انکار نمایند، اما وجود شناخت ذهنی به آنها یاری می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 45591

به "آینده قابل اعتنا در علم شناخت ذهن با رویکرد شناختی حاصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده قابل اعتنا در علم شناخت ذهن با رویکرد شناختی حاصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید