آذربایجان شرقی پیشتاز حوزه موزه داری در کشور است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با توجه به پیشینه غنی این استان در زمینه موزه ها، آذربایجان شرقی را پیشتاز حوزه موزه داری در کشور مطرح کرد.

آذربایجان شرقی پیشتاز حوزه موزه داری در کشور است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار چهارشنبه 28 فروردین 98، در شروع کارگاه آموزشی دو روزه شیوه های نوین موزه داری شمال غرب کشور همزمان با روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در سالن اجتماعات موزه آذربایجان، گفت: با توجه به اینکه موزه ها می توانند به عنوان واسطه ای برای حفظ و انتقال سنت ها از نسل های گذشته به نسل های آینده باشند، می بایست ضمن توجه به مأموریت های بنیادین خود از جمله جمع آوری، حفاظت، ارتباط، پژوهش و نمایش آثار، باید دامنه فعالیت های خود را در جامعه ای که درون آن فعالیت می نمایند، نزدیک تر نمایند.

آبدار ادامه داد: با توجه به اینکه موزه نقش مهمی در برقراری ارتباط میان نسل حاضر و آینده با تاریخ و فرهنگ پیشینیان دارد، لذا باید سلیقه مخاطب برای ایجاد ارتباط موثر در اداره آن لحاظ گردد و برای نیل به این منظور قطعا تغییر نگرش به اداره موزه ها و استفاده از شیوه های نوین اتفاق بیافتد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی با اشاره به حرکت پر شتاب استان آذربایجان شرقی در زمینه توسعه موزه های خصوصی اضافه نمود: در سال های اخیر کوشش نموده ایم با برطرف موانع موجود در ایجاد موزه های خصوصی، گام های موثری در این زمینه برداریم.

آبدار ضمن قدردانی از مجموعه داران استان ادامه داد: سال گذشته با کوشش بخش خصوصی شاهد افتتاح موزه صدا و صدور مجوز و راه اندازی موزه خودروهای کلاسیک در استان بودیم. به همین دلیل و با کوشش اجرا شده و همکاری ارزنده استاد احد حسینی پس از نمایش چند دهه ای آثار این هنرمند در سالن موزه آذربایجان جهت پاسداشت زحمات و هنر این هنرمند توانا، آثار وی با همکاری شهرداری تبریز به مکان جدید در مجموعه مقبره الشعرا جهت افتتاح موزه آثار هنری معاصر اجرا شده است که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی اضافه نمود: سالن زیرزمین موزه آذربایجان که اکنون نمایشگاه آثار هفت هزار ساله هنر فلزکاری است در آینده نزدیک میزبان رویدادهای فاخری خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از مهم ترین اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای توسعه فعالیت های موزه ها، برگزاری نمایشگاه های مستمر و دوره های آموزشی است. چرا که باور داریم برگزاری این نمایشگاه ها مخاطبان را برای بازدید از موزه ها ترغیب خواهد نمود.

آبدار در خاتمه سخنان خود گفت: با برگزاری مستمر دوره های آموزشی ضمن ارتقا سطح دانش فعالان حوزه موزه داری، شاهد پیشرفت این عرصه در استان خواهیم بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20008

به "آذربایجان شرقی پیشتاز حوزه موزه داری در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی پیشتاز حوزه موزه داری در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید