آخرین خبرها از استانداردسازی خودروها

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، وحید مرندی مقدم عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به استاندارد خودروها، گفت: در این رابطه از سال 95 استاندارد های 55 گانه خود را به استاندارد 85 گانه ارتقا دادیم.

آخرین خبرها از استانداردسازی خودروها

وی با بیان اینکه مصوبه ای را در دو بخش در شورای عالی استاندارد و شورای سیاست گذاری خودرو داشته ایم، گفت: استاندارد های 85 گانه از همان سال 95 برای خودروهای وارداتی اعمال شد.

معاون سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به خودروهایی که در داخل کشور فراوری می شوند، بیان کرد: اگر خودرویی به عنوان خودرو جدید فراوری می گردد موظف بوده که استانداردهای 85 گانه را رعایت کند و خودروهایی هم که از قبل فراوری می گردیده اند و در خط فراوری بوده اند یک زمان دو ساله اعلام شد تا استانداردهای را رعایت نمایند که خوشبختانه این زمان رعایت می گردد.

مرندی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در امسال حدود 21 هزار ثبت استاندارد برای آسانسورها داشته ایم، گفت: در مجموع از سال 95 تا کنون بیش از 170 هزار درخواست استاندارد آسانسورها داشته ایم که به طور عمده انجام گردیده اند.

وی با اشاره به بحث بازدید ادواری از آسانسورها، توضیح داد: به طور معمول تاییدیه آسانسورها یک ساله است و باید مورد بازدید ادواری قرار گیرند که به طور معمول این امر تحقق پیدا نمی کند و علت این امر نیز این بوده که آسانسورها در خانه های مردم و ساختمان های شخصی هستند و مردم باید متقاضی بازرسی ادواری شوند.

وی با اشاره به استاندارد سازی صندلیهای سوخت یا سی ان جی ها، بیان داشت: این امر در حال اجرا بوده و برخی از این صندلیهای غیر استاندارد از سوی شرکت های بازرسی ما پلمپ گردیده اند.

معاون سازمان ملی استاندارد، توضیح داد: در مجموع دو هزار و 700 صندلی سوخت در کشور وجود دارد که بیش از دو هزار و 400 مورد از آنها مورد ارزیابی قرار گرفته اند و برخی از آنها تایید و برخی نیز مشکل داشته اند که دستور برای اصلاح گرفته اند و برخی نیز پلمپ گردیده اند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2384

به "آخرین خبرها از استانداردسازی خودروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از استانداردسازی خودروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید